-->

Kieran Trippier Tunggu Tawaran Manchester United.

Kieran Trippier Tunggu Tawaran Manchester United. Menurut laporan The Telegraph, Khamis (15/7/2021), Kieran Trippier merasakan kerjayanya di Sepanyol bersama Atletico Madrid sudah cukup. Seperti diketahui, dalam dua musim mempertahankan Atletico, pemain pertahanan England itu berjaya menghadiahkan satu gelaran La Liga. Kieran Trippier mahu kembali ke England dan menikmati cabaran sukar di Liga Perdana. Dia mahu mempertahankan Manchester United yang merupakan kelab idola keluarganya.


Kieran Trippier Tunggu Tawaran Manchester United.


Kieran Trippier Tunggu Tawaran Manchester United.

Namun, faktor usia dipercayai menjadi halangan bagi Kieran Trippier untuk bergabung dengan Manchester United. Seperti diketahui, Setan Merah mempunyai peraturan yang ketat untuk merekrut pemain yang berumur lebih dari 30 tahun.

Selain itu, harga Kieran Trippier juga dianggap terlalu mahal. Kieran Trippier pada masa ini berharga 30 juta £.

Manchester United juga sudah mempunyai Aaron Wan-Bissaka, Diogo Dalot dan Axel Tuanzebe di bek kanan. Oleh itu, membawa Kieran Trippier pastinya menjadikan Setan Merah harus melepaskan salah satu nama tersebut.

Atletico Madrid kini dalam keadaan tidak mahu menjual Kieran Trippier. Pemain masih akan memasuki skuad utama pasukan Diego Simeone.

Kieran Trippier mempunyai peranan penting dalam barisan belakang Atletico Madrid. Sebagai tambahan, Trippier masih dalam kontrak hingga 30 Jun 2023 dengan kelab yang digelar Los Rojiblancos.

Namun, semuanya pasti bergantung kepada kelab yang berminat dengan Kieran Trippier. Sekiranya tawaran yang dikemukakan dianggap sesuai, maka Atletico tidak keberatan melepaskan pemain berusia 30 tahun itu.


Sumber: The Telegraph


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama