-->

Hazard Ditawarkan Ke Chelsea

Hazard Ditawarkan Ke Chelsea. Eden Hazard telah ditawarkan untuk pulang ke Chelsea daripada Real Madrid. Pemain pasukan kebangsaan Belgium itu dilepaskan oleh Chelsea ke Real Madrid pada 7 Jun 2019 dengan harga 100 juta euro. Di Real Madrid, Eden Hazard menandatangani kontrak sehingga 30 Jun 2024 dan menerima bayaran sebanyak 400 ribu paun seminggu. Prestasi Hazard di Real Madrid agak suram kerana sering mengalami kecederaan.


Hazard Ditawarkan Ke Chelsea


Pemain berusia 30 tahun itu sebenarnya lebih kerap terkena kecederaan. Berdasarkan data di Transfermarkt, Eden Hazard telah mengalami lapan kecederaan yang berbeza dan juga pernah terkena virus Covid-19.

Keadaan ini menjadikan Eden Hazard sering dikhabarkan akan meninggalkan Real Madrid. Bekas pemain Lille itu berharap dapat kembali ke kelab lamanya, Chelsea.

Sebaliknya, dilaporkan bahawa London Blue telah dihubungi oleh perantara yang menawarkan Hazard. Walaupun begitu, rancangan pemindahan tidak akan mudah dilaksanakan.

Madrid dilaporkan menuntut nilai perpindahan lebih dari 60 juta euro atau setara dengan IDR 1 trilion untuk mana-mana kelab yang mahukan khidmat pemain. Tanda harga dipercayai membuat Chelsea menarik diri untuk mendapatkan Eden Hazard.

Sebabnya, Blues kini lebih fokus untuk membawa Erling Haaland dari Borussia Dortmund. Lebih-lebih lagi, Haaland saat ini berharga Dortmund pada harga 180 juta euro.

Sumber: Sportsmole

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama