-->

Argentina Bertemu Brazil di Final Copa Amerika 2021.

Argentina Bertemu Brazil di Final Copa Amerika 2021. Pasukan kebangsaan Argentina berhak mara ke final Copa America 2021. Lionel Messi dan rakan-rakan akan menentang pasukan kebangsaan Brazil dalam perlawanan akhir yang diadakan di Stadium Maracana pada hari Ahad 11/7/2021 pagi.

Sebenarnya perlawanan ini seperti yang diramalkan Pemain Brazil, Neymar. Dia mahu menentang pasukan Argentina di pentas akhir Copa Amerika 2021. Bagi Messi pula, perlawanan tidak akan mudah kerana kedua-dua pasukan sama-sama kuat.


Argentina Bertemu Brazil di Final Copa Amerika 2021.




"Kami berdua kini berhadapan di final. Saya tahu Neymar mengatakannya sebelumnya kerana kami berkawan dan dia mahu saya juga berada di sana," kata Messi.

Mengenai perlawanan menentang Colombia di separuh akhir, Messi Berkata "Sudah tentu, perlawanan akan seimbang dan rumit. Kami sekarang lebih bersemangat untuk mencari piala,".

Pertandingan itu berlangsung dengan sengit. Gawang Argentina berada di bawah tekanan hebat dari Colombia, tetapi Emiliano Martinez bermain baik menahan serangan lawan.


"Itu adalah perlawanan yang sukar dan kami berhak memenangkannya kerana kami mencuba yang terbaik. Perlawanan menjadi sukar kerana ketika mereka berusaha menghantar bola mereka bergegas datang. Kemudian kami menarik," kata Messi seperti dikutip oleh Tycsports.


Dalam penentuan sepakan penalti itu, pasukan kebangsaan Argetina menjaringkan tiga gol menerusi Lionel Messi, Leandro Paredes, dan Lautaro Martinez, sementara Rodrigo De Paul gagal.


Dua daripada lima pemain Colombia yang berjaya menjalankan tugasnya adalah Juan Cuadrado dan Miguel Borja. Sementara itu, Davinson Sanchez, Yerry Mina, dan Edwin Cardona gagal kerana tendangan mereka diselamatkan oleh Emiliano Martinez.

"Kami tahu dia akan menyelamatkan sepakan penalti itu. Kami sudah mengenalinya dan mengetahui kualitinya. Sekarang kami sangat percaya kepadanya dan dia pantas mendapat pujian dalam pasukan kebangsaan Argentina," kata Messi.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama