-->

Safiq Rahim Kembali ke Pangkuan JDT.

Safiq Rahim Kembali ke Pangkuan JDT. Pasukan Johor Darul Ta'zim hari ini mengumumkan bahawa mereka kembali menandatangani bekas pemain mereka, Safiq Rahim untuk musim baru mereka.  Safiq meninggalkan JDT pada tahun 2018 untuk menyertai Melaka United.


Safiq Rahim Kembali ke Pangkuan JDT.



Antara pencapaian Safiq memimpin cabaran JDT dalam menjuarai Piala AFC 2015, 2014, 2015, 2016, 2017 dan 2018 Liga Super, Piala FA 2016 dan Piala Malaysia 2017.



Dalam hal ini, tidak keterlaluan untuk mengatakan bahawa Safiq termasuk dalam sejarah kegemilangan JDT dalam menjadi kekuatan hebat bola sepak Indonesia.


Komen ringkas dari DYAM Mejar Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor (TMJ) di laman Instagram JST juga cukup untuk melihat kepentingan kehadiran awal Safiq Rahim yang berbunyi: 'Welcome Home SR8. 8 untuk misi 8 '.


Sekiranya tidak berada dalam skuad utama yang dilihat dibarisi pemain berkualiti, pemain tengah yang serius dan pengalaman Safiq, pasukan JDT II masih boleh menuntut sebahagian besar kekuatan tempatan dengan pemain muda.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama