-->

Sevilla Kalahkan Barcelona Dari Copa Del Rey 2021.

Sevilla Kalahkan Barcelona Dari Copa Del Rey 2021. Sevilla berjaya mengalahkan Barcelona dengan jaringan 2-0 pada perlawanan pertama separuh akhir Copa del Rey 2020/21 yang diadakan di Estadio Ramon Sanchez Pizjuan, Khamis (11/2/2021).


Sevilla Kalahkan Barcelona Dari Copa Del Rey 2021.


Dua gol kemenangan Sevilla dijaringkan oleh Jules Kounde pada babak pertama dan Ivan Rakitic pada minit terakhir babak kedua perlawanan.

Berkat keputusan ini, Sevilla menjejakkan kaki mereka di final. Namun, masih ada perlawanan leg kedua di markas Barcelona yang akan diadakan pada awal Mac.


Sevilla Kalahkan Barcelona Dari Copa Del Rey 2021.


Dalam separuh masa pertama, Sevilla dan Barcelona sama-sama bermain dengan tempo tinggi pada awal perlawanan. Namun, masih belum ada peluang berbahaya yang dibuat oleh kedua pasukan.


Lionel Messi hampir membawa Barcelona di depan pada minit ke-13. Menerima hantaran Antoine Griezmann, Messi melepaskan rembatan kali pertama yang masih dapat dilawan oleh Yassine Bounou.


Sevilla akhirnya mampu menjaringkan gol pertama menerusi gol yang dijaringkan oleh Kounde pada minit ke-25. Melalui aksi individu, Kounde mendorong dari kanan dan melepaskan sepakan melepas penjaga gol Barcelon, Ter Stegen.


Sevilla berjaya menggandakan kelebihan mereka pada minit ke-85. Menariknya, gol ini dijaringkan oleh Rakitic, yang telah memperkuat Barcelona sejak sekian lama sebelum kembali ke Sevilla.


Tidak ada gol tambahan yang dihasilkan dari kedua pasukan dalam baki perlawanan. Skor 2-0 untuk kemenangan Sevilla adalah hasil akhir perlawanan ini.

4 March 2021 akan berlangsung aksi timbal balik di Nou Camp pula.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama