-->

Manchester United Bersusah Payah Untuk Menang Lawan West Ham dalam Piala FA 2021.

Manchester United Bersusah Payah Untuk Menang Lawan West Ham dalam Piala FA 2021.  Manchester United berjaya mengalahkan West Ham dengan jaringan 1-0 pada pesta pusingan kelima Piala FA 2020/21 yang diadakan di Old Trafford pada awal pagi Rabu.

Manchester United menguasai penguasaan pada awal babak pertama. Namun, tuan rumah masih menghadapi masalah untuk membongkar pertahanan West Ham.


Manchester United Bersusah Payah Untuk Menang Lawan West Ham dalam Piala FA 2021.


Manchester United mempunyai peluang keemasan untuk membuka jaringan pada minit ke-27 ketika tendangan Victor Lindelof terkena Craig Dawson. Namun sayang, Lukasz Fabianski masih dapat menghalang bola tersebut.


Kembali dari bilik persalinan, Manchester United terus berusaha memecahkan kebuntuan. Malangnya, peluang yang diperoleh Marcus Rashford masih dapat digagalkan oleh Fabianski.


West Ham mula berani menyerang sejak pertengahan babak kedua. Namun, pasukan David Moyes masih tidak dapat membahayakan Dean Henderson.


Menjelang akhir waktu biasa, West Ham hampir mencuri gol ketika Dawson mendapat bola dari Mark Noble. Namun tidak berhasil. Perlawanan mesti dilanjutkan ke pusingan tambahan.

Waktu masa tambahan, Manchester United tampil agresif pada pusingan masa tambahan. Hasilnya, McTominay berjaya memecahkan kebuntuan pada minit ke-97 setelah mendapat bantuan dari Rashford.


West Ham cuba meningkatkan intensiti serangan. Namun, Tomas Soucek  tidak dapat menembusi pertahanan tuan rumah, yang kini kelihatan lebih mantap untuk mendapatkan kecemerlangan.


West Ham hanya dapat mencatatkan rembatan pertama mereka tepat pada perlawanan ini pada minit ke-114. Malangnya, tandukan Said Benrahma masih jauh dari sasaran.


Tidak ada gol tambahan yang dihasilkan dari kedua pasukan dalam baki perlawanan. Skor 1-0 untuk kemenangan Manchester United adalah hasil akhir perlawanan ini.



Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama