-->

Liverpool, Juara Bertahan Terburuk Liga Perdana Inggeris.

Liverpool, Juara Bertahan Terburuk Liga Perdana Inggeris. Liverpool gagal menambah jumlah mata pada minggu ke-24 musim Liga Perdana musim 2020/2021 setelah tewas kepada Leicester City pada hari Sabtu (14/2/2021). Dengan hanya 40 mata setakat ini, Liverpool mempunyai rekod baru, iaitu juara bertahan terburuk di Liga Perdana.


Liverpool, Juara Bertahan Terburuk Liga Perdana Inggeris.


Kekalahan di Leicester City menjadikan Liverpool gagal menambah mata sekali gus menyebabkan The Reds berada di tempat keempat dengan 40 mata dari 24 perlawanan. Sementara itu, The Foxes berada di tempat kedua dengan 46 mata.


Kedudukan Liverpool dalam empat teratas mula tidak selamat. Chelsea yang kini berada di kedudukan kelima dan bersedia untuk mengambil tempat Liverpool, dengan The Blues hanya tinggal satu mata dan masih belum bermain dalam perlawanan Minggu 24 mereka.


Seperti yang dilaporkan oleh Squwka, Liverpool adalah juara bertahan terburuk dalam sejarah Liga Perdana. Rekod tersebut mengakui jumlah mata yang diperoleh pada minggu ke-24, jika dibandingkan dengan musim lalu di mana The Reds memenangi Liga Perdana.


Musim lalu, Liverpool meraih 70 mata pada minggu ke-24. Kini, The Reds benar-benar mendapat 30 mata kurang daripada musim lalu. Perbezaan mata adalah yang menjadikan Liverpool juara bertahan terburuk di Liga Perdana.



Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama