-->

Manchester United Belum Menyerah Kejar Gelaran Juara EPL

Manchester United Belum Menyerah Kejar Gelaran Juara EPL. Walaupun sekadar seri dengan West Brom yang menyebabkan jurang mata semakin besar dengan pendahulu liga,Manchester City ternyata United masih belum mahu menyerah kalah dalam mengejar kejuaraan musim ini. 


Manchester United Belum Menyerah Kejar Gelaran Juara EPL


West Brom tidak dianggap sebagai lawan yang sukar kerana mereka berada di tempat ke-19 dalam kedudukan Liga Perdana. Namun, pasukan tuan rumah menjaringkan gol pantas menerusi Mbaye Diagne, tepat pada minit kedua. MU hanya dapat membalas satu gol menerusi Bruno Fernendes pada minit ke-44. 


Mereka terpaksa berpuas hati dengan satu mata untuk dua perlawanan berturut-turut.  Manchester United kembali ke tempat kedua, tetapi margin tujuh mata dianggap cukup luas. Lebih-lebih lagi, City masih mempunyai satu perlawanan dalam tangan.


Namun, Solskjaer tidak mahu membuatkan Manchester United menyerah kalah dengan pantas. Dia tidak mahu melihat Manchester City dengan mudah ke takhta juara Liga Perdana musim ini.

"Saya pernah mengatakan kita tidak boleh membicarakannya (perlumbaan gelaran). Pujian kepada pemain kita kerana berada di posisi ini," kata Solskjaer, seperti dikutip Sky Sports.

"Kami tidak akan membiarkan mereka (Manchester City) berjalan dengan mudah. ​​Kami akan menentang mereka dalam masa terdekat."

"Kami tidak akan memberikan gelaran ini terlalu awal. Kami tidak akan," kata Solskjaer.

Sumber: Sky Sports

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama