-->

Federico Valverde Calon Ganti Pogba di Manchester United?

Valverde Calon Ganti Pogba di Manchester United? Manchester United dilaporkan telah mengenal pasti pemain tengah Real Madrid, Federico Valverde sebagai pengganti yang ideal untuk Paul Pogba.

Kontrak bintang Manchester United akan berakhir pada musim panas 2022. Hingga kini belum ada kata mengenai sama ada kelab atau pemain itu mahu merundingkan perpanjangan kontrak.

Ejen Pogba, Mino Raiola, membuat adegan kerana dia mengatakan tempoh pelanggannya di Manchester United sudah berakhir.


Valverde Calon Ganti Poba di Manchester United?


Menurut laporan The Sun, Manchester United mempunyai senarai pemain tengah untuk menggantikan Pogba jika ia dijual pada musim panas.


Valverde, pemain Uruguay berusia 22 tahun adalah salah satu pemain dalam senarai.


Paul Pogba telah lama dikaitkan dengan Real Madrid. Jurulatih Zinedine Zidane adalah pengagum prestasi pemain Perancis.


Real Madrid sebenarnya hampir mendapatkan Pogba pada musim panas lalu. Namun, ia gagal menjadi kenyataan dan membuat Zidane kecewa. Namun, pada musim panas ini, Real Madrid akan menghadapi masalah kewangan kerana krisis kewangan yang disebabkan oleh wabak virus korona.


Sekiranya Real Madrid mahukan Paul Pogba, perjanjian dengan Manchester United akan menjadi lebih mudah kerana sistem pertukaran.

Sebelumnya, pakar perpindahan bola sepak Eropah, Fabrizio Romano, mendakwa ada tiga pasukan yang beratur jika Pogba pergi. Mereka adalah Juventus, PSG dan Real Madrid.


Pengurus Manchester United, Solskjaer mengakui bahawa dia telah bercakap secara peribadi dengan Pogba mengenai masa depannya. Namun, menurutnya, isi perbincangan itu tidak dapat dikongsi dengan orang ramai.


"Spekulasi mengenai Paul Pogba selalu ada. Kami telah berdialog dengan baik dan terbuka dengan Paul. Oleh itu, apa yang kita bicarakan dan bagaimana kita melihat keadaan itu membiarkan kita menyelamatkan diri," kata Solskjaer.


Sumber: Matahari

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama