-->

4 Fakta Menarik dari Perlawanan Tottenham vs Wolfsberger

4 Fakta Menarik dari Perlawanan Tottenham vs Wolfsberger. Spurs turun ke gelanggang lawan bagi menentang pasukan Wolfsberger. Dalam perlawanan ini spurs menang 4-1 hasil jaring dari Bale, Son, Lucas Mora dan juga Vinicius. Sementara gol tunggal untuk pasukan Wolfsberger adalah hasil dari sepakan penalti pemain Michael Liendl. Pengurus Tottenham Jose Mourinho mengatakan mereka "satu kaki di pusingan seterusnya" setelah Gareth Bale memberi inspirasi kepada mereka untuk menang ke atas Wolfsberger dalam 32 perlawanan pertama Liga Europa.


4 Fakta Menarik dari Perlawanan Tottenham vs Wolfsberger


4 Fakta Menarik dari Perlawanan Tottenham vs Wolfsberger

1. Tidak ada pasukan dalam sejarah persaingan utama Eropah yang menang dengan tiga gol atau lebih di tempat lawan dalam aksi pertama  kalah mati dan gagal maju.

2. Spurs hanyalah pasukan Inggeris kedua yang menjaringkan tiga atau lebih gol dalam tiga perlawanan utama Eropah berturut-turut, selepas Liverpool antara Oktober 2017 dan Februari 2018.

3. Son Heung-min adalah pemain Spurs keempat yang menjaringkan 20 gol dalam pertandingan Eropah (tidak termasuk kelayakan), setelah Harry Kane (29), Martin Chivers (22) dan Jermain Defoe (20).

4. Bos Spurs, Jose Mourinho, tersingkir dari salah satu daripada 17 perlawanan kalah mati Eropah sebelumnya ketika memenangi perlawanan pertama iaitu ketika separuh akhir Liga Juara-Juara 2006-07 vs Liverpool.



Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama