-->

4 Statistik Kemenangan Manchester United Menentang Real Sociedad

 4 Statistik Kemenangan Manchester United Menentang Real Sociedad. Dalam perlawanan awal pagi tadi, Bruno Fernandes menjaringkan dua gol ketika Manchester United menang 4-0 keatas Real Sociedad dalam perlawanan pertama Liga Europa 32 terakhir. Penampilan hebat Fernandes mendapat pujian daripada pengurus MU Ole Gunnar Solskjaer.Empat gol dari Manchester United dijaringkan oleh Bruno Fernandes pada minit ke-27 dan 57, Marcus Rashford pada minit ke-65, Daniel James pada minit ke-90.


4 Statistik Kemenangan Manchester United Menentang Real Sociedad



4 Statistik Kemenangan Manchester United Menentang Real Sociedad


1. Menjalani perlawanan di Allianz Stadium, Jumaat (19/2/2021) Bruno Fernandes diposisikan sebagai pemain tengah menyerang dalam formasi 4-2-3-1 yang diciptakan oleh Solskjaer.


2. Real Sociedad kekal tanpa kemenangan dalam lima perlawanan menentang lawan Inggeris dalam persaingan Eropah (D1 L4) - mereka gagal menjaringkan gol dalam setiap empat perlawanan terakhir, dengan tiga dari mereka menentang Manchester United.


3. Ini adalah kemenangan tandang terbesar oleh pasukan Inggeris menentang lawan Sepanyol dalam Liga UEFA / Liga Europa, melepasi kemenangan Newcastle United 3-0 di Mallorca pada Mac 2004.


4. Real Sociedad hanya memenangi salah satu daripada empat perlawanan tuan rumah mereka di Liga Europa musim ini (D1 L2), walaupun mencuba 49 lebih banyak percubaan daripada lawan mereka di keempat-empat permainan ini (77 percubaan terhadap lawan, 28 percubaan yang diterima).


5. Manchester United tidak terkalahkan dalam sembilan laga tandang terakhir mereka di semua pertandingan (W5 D4), sementara mereka mengekalkan kedudukan bersih dalam empat dari enam perlawanan terakhir mereka.





Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama