-->

7 Statistik Kekalahan Juventus di Tangan FC Porto.

7 Statistik Kekalahan Juventus di Tangan FC Porto. Juventus terpaksa menerima kekalahan ketika mereka mengunjungi Estadio Do Dragao,Porto, pada perlawanan pertama 16 terakhir Liga Juara-Juara yang diadakan pada hari Khamis (18/2/2021). Juventus tewas 1-2 kepada Porto menerusi dua gol pantas yang dijaringkan oleh Porto di kedua-dua bahagian. Porto memecah masuk gol Juventus dengan gol dari Mehdi Taremi pada minit kedua dan Moussa Marega pada minit ke-46. Juventus hanya dapat membalas menerusi gol Federico Chiesa pada minit ke-82.


7 Statistik Kekalahan Juventus di Tangan FC Porto.



7 Statistik Kekalahan Juventus di Tangan FC Porto.


1. Porto memperoleh kemenangan kompetitif pertama mereka menentang Juventus dalam pertandingan Eropah, setelah gagal memenangi salah satu daripada lima pertemuan pertama mereka (D1 L4).

2. Porto hanya memperoleh kemenangan kedua dalam 10 perlawanan kalah mati mereka di Liga Juara-Juara, setelah kehilangan tujuh daripada sembilan sebelumnya sebelum malam ini.

3. Juventus telah kalah tiga daripada empat perlawanan kalah mati Liga Juara-Juara mereka (W1), sebanyak 14 pertandingan sebelumnya yang digabungkan (W8 D3 L3).

4. Federico Chiesa adalah pemain pertama, selain Cristiano Ronaldo, yang mencetak gol untuk Juventus dalam pertandingan peringkat kalah mati Liga Juara-Juara sejak Blaise Matuidi pada bulan April 2018 (perempat final menentang Real Madrid).

5. Gol Mehdi Taremi setelah 61 saat adalah gol terpantas di peringkat kalah mati Liga Juara-Juara sejak David Alaba untuk Bayern vs Juventus pada April 2013 (24 saat).

6. Taremi menjadi pemain Iran kelima yang menjaringkan gol di Liga Juara-Juara (Ali Daei, Mehdi Mahdavikia, Ali Karimi, Sardar Azmoun) dan yang pertama melakukannya di peringkat kalah mati.

7. Juventus menamakan XI termuda mereka dalam pertandingan kalah mati Liga Juara-Juara (27y 122d) sejak final 1997-98 lwn Real Madrid (26y 353d).


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama