-->

8 Statistik Menarik Kemenangan Everton di Anfield

8 Statistik Menarik Kemenangan Everton di Anfield. Awal pagi tadi, Liverpool menerima kunjungan musuh setempat, Everton di Anfield. Mereka yang kalah 3 kali sebelum ini gagal meraih kemenangan apabila mereka tewas 2-0 ditangan Everton. Dua gol tersebut dijaringkan oleh Richalison dan juga Sigurdson. Ini merupakan kemenangan pertama Everton di Anfield selepas 22 tahun. Berikut merupakan 8 Statistik Menarik Kemenangan Everton di Anfield.


8 Statistik Menarik Kemenangan Everton di Anfield


8 Statistik Menarik Kemenangan Everton di Anfield

1. Everton meraih kemenangan pertama ke atas Liverpool dalam 24 pertemuan di semua pertandingan (D12 L11) - mengakhiri larian Liverpool yang paling lama tanpa kalah melawan lawan tunggal.

2. Kemenangan ini mengakhiri 23 kunjungan Everton ke Anfield untuk menghadapi Liverpool tanpa kemenangan dalam semua pertandingan (D10 L13) sejak kemenangan 1-0 pada September 1999.

3. Pengurus Liverpool Klopp mengalami empat kekalahan berturut-turut liga untuk pertama kalinya sejak November 2014 ketika dia bertugas di Borussia Dortmund, sementara dia telah kehilangan empat berturut-turut di tempat sendiri dalam pertandingan liga untuk pertama kalinya dalam karier pengurusannya.

4. Everton telah memenangi lapan daripada 12 perlawanan liga tandang mereka musim ini (D2 L2); hanya pada tahun 2008-09 mereka menang lebih banyak dalam kempen Liga Perdana Inggeris (sembilan).

5. Di antara juara bertahan Liga Perdana, hanya Leicester City pada 2016-17 (21) dan Chelsea pada 2015-16 (30) yang mendapat mata lebih sedikit setelah 25 perlawanan musim ini setelah memenangi gelaran Liga Perdana berbanding 40 Liverpool musim ini.

6. Pembuka minit ketiga Richarlison adalah gol kedua Liga Perdana terpantas Everton yang dijaringkan menentang Liverpool, di belakang hanya gol pertama Olivier Dacourt pada kekalahan 3-2 pada April 1999.

7. Rodriguez telah memberikan lebih banyak pertolongan dalam semua pertandingan musim ini daripada pemain lain untuk Everton (lapan).

8. Sigurdsson telah menjaringkan lima gol tandang menentang Liverpool di semua pertandingan - lebih banyak daripada yang dia ada pada lawan lain dalam kariernya di England.





Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama