-->

Chelsea Menang Tipis Dengan Sheffield United

Chelsea Menang Tipis Dengan Sheffield United. Chelsea berjaya meraih 3 mata dari kunjungan mereka ke Bramall Lane untuk menentang pasukan Sheffield United. Chelsea menang 2-1 dalam perlawanan itu, di mana tiga pemain Blues menjaringkan gol, termasuk dalam jaringan mereka sendiri.


Chelsea Menang Tipis Dengan Sheffield United


Chelsea hanya berjaya memecah kebuntuan pada minit ke-43 setelah Mason Mount menjaringkan gol. Memaksimumkan hantaran dari Timo Werner, Mason Mount mampu membawa Chelsea ke babak kedua dengan lebih yakin kerana kelebihan 1-0.

Namun, sembilan minit selepas babak kedua bermula, Chelsea sebaliknya dibolosi. Pemain pertahanan The Blues, Antonio Rudiger, menjaringkan gol sendiri.


Nasib baik, Chelsea mempunyai peluang keemasan untuk kembali ke depan hanya dalam masa empat minit. Timo Werner dijatuhkan dalam kotak penalti. Jorginho melakukan tugasnya mengambil penalti dengan baik. Gol yang dijaringkannya adalah gol terakhir dalam perlawanan itu dan Chelsea memperoleh tiga mata berkat kemenangan di Sheffield United.


Kemenangan ini menyebabkan Chelsea melonjak dari tangga kelapan hingga kelima dalam kedudukan Liga Perdana Inggeris dengan skor 39 mata, satu mata di belakang Liverpool yang berada di tempat keempat. Sementara Sheffield United masih tidak bergerak dari kedudukan teratas Liga Perdana.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama