-->

West Ham Pinjam Jesse Lingard dari Manchester United

West Ham Pinjam Jesse Lingard dari Manchester United. West Ham United secara rasmi membawa Jesse Lingard secara pinjaman sehingga akhir musim. Jesse Lingard dikatakan sebagai pengganti Robert Snodgrass yang sebelumnya dilepaskan ke West Bromwich Albion. Ini adalah pengambilan kedua West Ham setelah Said Benrahma secara rasmi menjadi pemain.


West Ham Pinjam Jesse Lingard dari Manchester United


Pemain berusia 28 tahun itu telah mengumpulkan 33 gol dalam 210 penampilan untuk Manchester United. Lingard mencatat 20 assist dan dia membantu Manchester United menjuarai Piala FA, Piala Liga dan Liga Europa.


Lingard dan David Moyes akan bersatu semula. Namun, pemain Inggeris itu tidak merasakan bahawa dia akan segera mendapat tempat dalam skuad utama. "Tidak ada jaminan. Tetapi saya di sini untuk bekerja keras dan membantu West Ham. Itulah tujuan utama saya," kata Jesse Lingard.


"Saya sangat gembira. Ini adalah babak baru dalam hidup saya. Saya ingin menikmati setiap saat dalam karier bola sepak saya. Saya tidak sabar untuk kembali bermain," katanya.


"Saya telah melihatnya sejak dia masih muda, ketika dia masih bermain di sebelah kanan. Tetapi, saya juga melihatnya bermain dengan baik di sebelah kiri. Oleh itu, dia adalah pemain yang serba boleh," kata Moyes.


"Adalah harapan saya agar Lingard dapat menunjukkan kualiti terbaiknya, terutama mentaliti yang dibawanya dari Manchester United," tambah Moyes.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama