-->

Melaka United Pinjam Marko Simic dari Persija?

Melaka United Pinjam Marko Simic dari Persija?. Timbul gosip mengenai Kelab Malaysia, Melaka United, merancang untuk meminjam Marko Simic dari Persija Jakarta. Namun, Marko Simic mungkin menjadi alternatif dari Melaka United. Pada masa ini, Melaka United cuba menandatangani Ivan Lendric dari kelab Bosnia dan Herzegovina, Zeljeznicar.


Melaka United Pinjam Marko Simic dari Persija?


Sekiranya mereka gagal mendapatkan khidmat Ivan Ledric, Melaka United segera menukar pilihan mereka kepada Marko Simic. Pegawai tertinggi Melaka United, Datuk Mohd Saiful Mat Sapri, mengatakan bahawa pihaknya telah berkomunikasi dengan Melaka United mengenai rancangan itu.

Melaka United Pinjam Marko Simic dari Persija?

"Kami telah menghubungi kelabnya, Persija Jakarta, mengenai keinginan untuk mendapatkan penyerang ini sebagai pinjaman. Untuk bertindak dan bersaing dalam Liga Malaysia 2021," kata Datuk Mohd Saiful seperti dikutip oleh Cakap Sukan, Jumat (29/1) 2021).


"Mereka setuju dengan cadangan ini dan yang boleh saya katakan ialah keputusan untuk membawa Marko Simic akan diumumkan dalam waktu terdekat. Ini bergantung pada kejayaan kita mendapatkan Ivan Lendric atau tidak," kata Datuk Mohd Saiful.


Melaka United tentunya bukan kelab asing untuk Marko Simic. Pemain dari Croatia itu berkarier di Melaka United pada 2017 sebelum bergabung dengan Persija Jakarta.

Pada awal Januari 2021, Marko Simic meminta Persija Jakarta meminjamkannya ke kelab lain. Ini dilakukan supaya Simic dapat kembali bermain bola sepak.


Seperti yang diketahui, ketidaktentuan nasib Shopee Liga 1 telah merisaukan pemain. Simic menganggap bahawa pilihan pinjaman akan menjadi keputusan terbaik untuk kariernya.


"Saya merancang untuk meminta Persija meminjamkan saya kerana diramalkan bahawa kami tidak akan bermain sehingga Jun 2021," kata Marko Simic dalam wawancara dengan media Kroasia, Novilist.


"Saya fikir ia akan menjadi penting bagi mereka kerana mereka mahukan yang terbaik untuk saya. Yang terbaik untuk saya, saya harus bermain," jelas Marko Simic.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama