-->

Mesut Ozil: "Impian saya untuk bergabung dengan Fenerbahce akhirnya menjadi kenyataan"

Mesut Ozil: Impian saya untuk bergabung dengan Fenerbahce akhirnya menjadi kenyataan. Mesut Ozil menyatakan kebahagiaannya kerana dapat meninggalkan Arsenal dan bergabung dengan Fenerbahce. Kini, kelab Turki hanya perlu membuat pengumuman rasmi dalam masa terdekat.

Mesut Ozil: Impian saya untuk bergabung dengan Fenerbahce akhirnya menjadi kenyataan


Kedatangan Ozil di Turki bermaksud bahawa peminat bola sepak akan melihat hantaran indahnya lagi. Jurulatih Arsenal, Mikel Arteta, mengambil tindakan ekstrim dengan tidak mendaftarkan nama Ozil dalam skuad Liga Perdana dan Liga Europa. Jelas, lelaki berusia 32 tahun itu tidak boleh bermain.


Dengan cara itu, Ozil tidak pernah bermain dalam mana-mana pertandingan sejak itu. Kini, Ozil sepertinya sudah bebas! Ramai peminat yang akan menantikan permainan cantik Ozil.


Harus diingat bahawa Arsenal tidak akan mendapat wang dari perpindahan Ozil ke Fenerbahce. Kerana, pemain bersetuju untuk meninggalkan status The Gunners dengan baki status kontrak sehingga musim panas tahun ini.


Kini Ozil hanya perlu menandatangani kontrak tiga setengah tahun baru dengan Fenerbahce. Baginya, ini adalah impian yang menjadi kenyataan.


"Saya sangat gembira kerana saya selalu menjadi peminat Fenerbahce. Impian saya akhirnya menjadi kenyataan," kata Ozil ketika bertemu kru media di lapangan terbang Turki, seperti dikutip Sky Sports.


"Saya sangat gembira memakai jersi Fenerbahce ini. Saya harap kami akan mendapat kejayaan besar dengan rakan sepasukan," sambungnya.

Kegembiraan Ozil nampaknya sukar untuk dihentikan. Pada sesi yang sama, dia mengatakan bahawa dia berjanji akan memberikan persembahan terbaik untuk gergasi Turki itu selagi dia masih memakai seragam Fenerbahce.


"Semoga Tuhan memberkati peminat kami, kerana mereka selalu menyokong kami. Seperti yang telah saya sebutkan, saya merasa sangat senang berada di sini," tambahnya.


"Saya harap saya dapat mengucapkan terima kasih kepada peminat dengan prestasi yang baik di lapangan," kata lelaki yang juga bermain untuk Real Madrid.


Sumber: Sky Sports

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama