-->

Arsenal Menang Lawan Newcastle, Aubameyang Kembali Skor Gol.

Arsenal Menang Lawan Newcastle, Aubameyang Kembali Skor Gol.  Penyerang Arsenal, Pierre-Emerick Aubameyang, tampil cemerlang ketika pasukannya bertemu Newcastle United pada perlawanan ke-19. Aubameyang menjaringkan dua gol dan membantu The Gunners menang 3-0 ke atas Newcastle.

Arsenal Menang Lawan Newcastle, Aubameyang Kembali Skor Gol.


Ketika permainan hanya berjalan selama 15 minit, Pierre-Emerick Aubameyang berpeluang membawa pasukan London Cannon di depan. Namun, bola dari tembakan dengan kaki kanan Aubameyang menggunakan hantaran dari Bukayo Saka hanya terkena palang.


Arsenal terus melancarkan serangan ke atas pertahanan Newcastle United. Namun, sehingga babak pertama berakhir, skornya 0-0.


Pada separuh masa kedua, Arsenal segera memberi tekanan pada barisan belakang Newcastle. Hasilnya, Pierre-Emerick Aubameyang berjaya membawa The Gunners ke depan pada minit ke-50, setelah bola dari pukulan kaki kirinya tidak dapat dihentikan oleh penjaga gawang.


Hanya 10 minit kemudian, Bukayo Saka dapat menggandakan kedudukan Arsenal. Hantaran dari Emile Smith Rowe berjaya ditukarkan oleh Saka menjadi gol dengan pukulan kaki kiri.


Pierre-Emerick Aubameyang menyenaraikan namanya sekali lagi pada minit ke-77 dan memberi Arsenal mendahului 3-0. Bola dari rembatan Auba, yang memanfaatkan umpan dari Cedric Soares di sebelah kanan, melesat lancar ke gawang Newcastle United.


Sehingga permainan berakhir, skor 3-0 untuk kemenangan  Hasil kemenangan ini, Arsenal kini naik ke tempat ke 10 liga.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama