-->

Martin Odegaard Melengkapkan Missing Piece di Arsenal

Martin Odegaard Melengkapkan Missing Piece di Arsenal. Pengurus Arsenal, Mikel Arteta, menyambut Martin Odegaard dengan penuh semangat. Menurut Arteta, kehadiran Odegaard melengkapkan kepingan yang hilang dalam Pasukan Cannon London. Arsenal berjaya membawa Martin Odegaard dari Real Madrid secara pinjaman sehingga akhir musim ini. Kehadiran pemain dari Norway pastinya akan menambah kualiti gelandang The Gunners. 


Martin Odegaard Melengkapkan Missing Piece di Arsenal


"Dia adalah pemain yang telah kami awasi selama beberapa waktu dan kami yakin dia memiliki kualitas khusus yang diperlukan. Kualiti yang telah hilang dalam pasukan kami," kata Mikel Arteta seperti dikutip Sky Sports, Khamis (28/1/2021) )

"Kami harus memberinya sedikit masa. Dia sudah lama tidak bermain di Madrid, tetapi telah berlatih dengan bersungguh-sungguh dan kelihatan bersemangat. Kami akan mempunyai bakat hebat lain di kelab ini," kata Arteta.

"Dia adalah pakar untuk bermain di sayap, yang berada di posisi 8 dan 10. Dia boleh bermain di luar. Pemain yang sangat kreatif dan sangat selesa mengawal bola di tempat yang terhad," kata Arteta.


"Dia memiliki kemampuan untuk menciptakan peluang untuk mencetak gol. Kehadirannya memberi kita lebih banyak pilihan di posisi ketiga di depan dan untuk menyerang lawan dengan cara lain," kata Arteta.

Mampukah Odegaard menyerlah di Arsenal musim ini? Sama-sama kita nantikan. 


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama