-->

Thomas Tuchel Mula Melatih Chelsea, Akan Sertai Skuad Menentang Wolves.

Thomas Tuchel Mula Melatih Chelsea, Akan Sertai Skuad Menentang Wolves. Thomas Tuchel tidak menunggu lama selepas dilantik menjadi jurulatih Chelsea. Dia segera mengetuai sesi latihan bersama dengan  Timo Werner dan rakan-rakan pada hari Selasa.

Thomas Tuchel Mula Melatih Chelsea, Akan Sertai Skuad Menentang Wolves.

Thomas Tuchel Mula Melatih Chelsea, Akan Sertai Skuad Menentang Wolves.

Tuchel dilantik sebagai pengurus baru Chelsea untuk menggantikan Frank Lampard pada hari yang sama. Arkitek berusia 47 tahun itu di bawah kontrak dengan jangka masa satu setengah musim.

Dia akan menjadi Jerman pertama yang menguruskan Chelsea dan tiba setelah membimbing PSG ke empat penghormatan utama dan final Liga Juara-Juara semasa waktunya di ibu negara Perancis.


Sebelum itu, dia menghabiskan tujuh musim sebagai pelatih di Bundesliga, pertama dengan Mainz, di mana dia memimpin mereka ke Liga Europa, dan kemudian masa yang berjaya dengan Borussia Dortmund di mana dia memenangi Piala Jerman.


Di Chelsea, dia akan bersatu kembali dengan Christian Pulisic dan Thiago Silva yang menjadi jurulatihnya masing-masing selama berada di Dortmund dan Paris.


"Tuchel akan berada di ruang tempat duduk pemain untuk perlawanan Liga Perdana Inggeris menentang Wolves pada 27 Januari 2021 waktu tempatan," lanjut pengumuman Chelsea.

Pengarah Marina Granovskaia menambah: 'Tidak pernah mudah untuk menukar Ketua Jurulatih di pertengahan musim tetapi kami sangat gembira mendapatkan salah satu jurulatih terbaik Eropah di Thomas Tuchel. Masih banyak yang perlu dimainkan dan banyak yang perlu dicapai, musim ini dan seterusnya. Kami mengalu-alukan Thomas ke Club. '


Tuchel akan menjalani sesi latihan pertamanya petang ini dan akan berada di ruang gantung untuk perlawanan Liga Perdana esok menentang Wolves.

Chelsea juga telah memuat naik foto Tuchel dengan pakaian serba biru. Bukan hanya foto, pasukan yang dijuluki Blues juga menerbitkan sebuah video.

Dalam foto yang disiarkan di akaun Twitter Chelsea, @ChelseaFC, Tuchel memakai jaket dan seluar latihan biru. Dia melengkapkan pakaian pertamanya untuk latihan The Blues dengan memakai topi beanie hitam.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama