-->

EPL: Liverpool Kalahkan Spurs, Takluk Kedudukan Pertama Liga.

EPL: Liverpool Kalahkan Spurs, Takluk Kedudukan Pertama Liga. Awal pagi tadi, Liverpool meraih kemenangan 2-1 atas Tottenham Hotspur dalam perlawanan ke 13 Liga Perdana Inggeris. Kedua-dua pasukan memburu tempat pertama dalam liga namun kini Liverpool mendahului dengan 3 mata didepan Spurs. 


EPL: Liverpool Kalahkan Spurs, Takluk Kedudukan Pertama Liga.


Liverpool kini 28 mata hasil lapan kemenangan, 4 Seri dan hanya sekali kalah. Spurs pula berada di kedudukan kedua dengan 25 mata.

Seawal minit ke 11, Liverpool mula menyerang Tottenham menerusi pemain Roberto Firmino. Namun tandukkan pemain itu masih boleh di hadang Hugo Lloris.

Masuk minit ke 26, Liverpool berjaya menjaringkan gol apabila Salah merebat bola dan terkena kaki Toby Alderweireld lalu melambung masuk ke gawang Tottenham. 1-0!


Pada minit ke 33, Tottenham berjaya menyamakan kedudukan hasil dari gerakan Son Heung Min. Dia menerima umpanan dari Lo Celso dan terus membawa bola ke kotak penalti dan menjaringkan gol..


Pada akhir babak pertama, Liverpool melancarkan serangan namun, masih 1-1!

Masuk Separuh masa kedua, Perlawanan berlangsung sengit dan saling bertukar-tukar serangan. Pada mini ke 63, Bergwihn memiliki peluang untuk menambah jaring tetapi gagal.


Masuk minit ke 90, barulah Liverpool berjya menjaringkan Gol kedua mereka. Kedudukan Akhir Liverpool 2-1 Tottenham.



Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama