-->

Biodata Ramon Marcote Pembantu Jurulatih Selangor FC

Nama Ramon Marcote cukup sinonim dengan pasukan Kedah. Namun kini namanya menjadi sebutan pasukan Selangor FC apabila dia secara rasminya menjadi pembantu jurulatih pasukan berkenaan. Ini juga kita akan melihat gantingan Tan cheng hoe dan Marcote di Selangor.  Sebelum ini, dia pernah mengambil alih pasukan kedah dari Nidzam Adzha tau. Selepas itu dia banyak berkelana di negara arab dan pernah menjadi jurulatih pembangunan al-hilal.


Biodata Ramon Marcote Pembantu Jurulatih Selangor FC



Biodata Siapakah Ramon Marcote

Sebelum menyertai selangor, Jurulatih ini berkelana di Liga Cyprus dengan membimbing pasukan liga kedua negara tersebut, Ethnikos FC.

👉 Nama Penuh : Ramón Marcote Pequeño
👉 Nama Panggilan : Ramon Marcote
👉 Asal : Sepanyol
👉 Umur :  45 TAHUN (2023)
👉 bekas kakitangan jurulatih Athletico Madrid

Ini Cerita di Kedah


Apa yang aku dapat rasakan yang coach Ramon ini ada hati dia dengan kedah.
sanggup tinggalkan tanah airnya untuk menjadi jurulatih kedah.

Musim lepas pun dia dah bersedia untuk kembali,
namun pengurusan memilih jurulatih tempatan sebagai pilihan utama.

dan kini, dia kembali.

kenangan yang sudah pasti masih menjadi kenangan rakyat kedah adalah apabila dia menjadi jurulatih sementara ketika piala malaysia 2015 dan berjaya membawa kedah ke final piala malaysia ketika itu.

akhir sekali, semoga maju jaya kepada coah ramon marcote untuk satu musim yang sukar dalam liga malaysia nanti. GOOD LUCK COACH !

Ini pula Ceritanya di Selangor FC.

Pemilihan Ramon MARCOTE menjadi salah satu kunci terbaik untuk pasukan Selangor dalam mencari kemenangan dan juga piala sulung setelah sekian lama ketandusan piala. Jadi pasti ramai yang tak sabar menyaksikan kemampuan gandingan cheng hoe dan marcote di selangor fc.

Semoga berjaya kita ucapkan untuk coach di pasukan baru nya ini.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama