-->

KEPUTUSAN SUKU AKHIR CHAMPION LEAGUE 2017 !

KEPUTUSAN SUKU AKHIR CHAMPION LEAGUE 2017 ! | Awal pagi tadi, berlangsungnya baki 3 lagi perlawanan untuk UEFA Champion League yang melibatkan 6 lagi pasukan. Perlawanan yang melibatkan Dortmund dan monaco yang di tunda semalam di sebabkan oleh serangan bom di bahagian bas pasukan dortmund .

KEPUTUSAN SUKU AKHIR CHAMPION LEAGUE 2017 !


Keputusan dari perlawanan awal pagi tadi menyaksikan Dortmund tewas 3-2 kepada monaco di halaman sendiri. Mungkin juga pemain-pemain dortmund masih lgi terkesan dengan serangan bom yang mereka lalui semalam . adakah wajar perlawanan ini berlangsung hanya sehari selepas serangan bom terbabit yang melibatkan pemain pasukan dortmund sendiri ?

Aku rasa, UEFA kena kaji balik keputusan tersebut. Atau mungkin juga di sebabkan kepadatan jadual yang menyebabkan mereka tidak boleh tunda perlawanan terlalu lama.

Selain perlawanan Dortmund dan Monaco , turut turun berlawan awal pagi tadi adalah pasukan Real madrid menentang Bayern munich yang mana menyaksikan madrid menang 2-1 keatas bayern munich . dua gol real madrid di jaringkan oleh cristiano ronaldo. manakala bayern munich pula di jaringkan oleh Vidal.

Nampak gayanya, Anak murid berjaya menundukkan tok guru di laman tok guru. hehe Zidane membuktikan kehebatannya dengan berjaya membawa real madrid selesa dengan dua gol di tempat lawan. Sudah pasti carlo ancelotti akan membuat serangan balas untuk aksi timbal balik di santiago bernabeu minggu depan.

Perlawanan terakhir untuk suku akhir champion league awal pagi tadi melibatkan wakil tungal dari England iaitu Leicester city menentang Athletico Madrid yang berkesudahan 1-0 hasil jaringan Griezman menerusi sepakan penalti.

Aku rasa keputusan ini agak menarik juga sebabnya, Leicester city mampu mengelak dari di belasah oleh Athletico madrid seterusnya memberi peluang untuk beraksi lebih baik pada  pusingan timbal balik nanti di halaman sendiri.

Sudah pasti ia merupakan satu peluang untuk leicester kembali dalam saingan champion league ke Semi final untuk tahun ini.

Kesemua KEPUTUSAN SUKU AKHIR CHAMPION LEAGUE 2017 ! ini pasti akan menjadi batu loncatan kepada pasukan-pasukan yang bertanding untuk merebut peluang ke semi final Champion League tidak lama lagi. semoga berjaya buat kesemua pasukan. adakah team faveret akan bermain di semi nanti ?

sama-sama kita nantikan

Sekian.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama