-->

KEPUTUSAN LIGA PERDANA MALAYSIA 14 APRIL 2017 !

KEPUTUSAN LIGA PERDANA MALAYSIA 14 APRIL 2017 ! | Baki perlawanan yang berlangsung semalam untuk Liga Premier 2017 telah berlangsung dengan jayanya. Jadi kesemua pasukan yang bertanding telah lengkap 10 perlawanan untuk pusingan pertama liga Premier 2017. Berikut merupakan KEPUTUSAN LIGA PERDANA MALAYSIA 14 APRIL 2017 !

KEPUTUSAN LIGA PERDANA MALAYSIA 14 APRIL 2017 !


KEPUTUSAN LIGA PERDANA MALAYSIA 14 APRIL 2017 !


Perlis berjaya mendapatkan kemenangan pertama dalam liga perdana dengan menewaskan kumpulan yang di atas mereka dengan jaringan dua kosong.  MISC-MIFA pula terpaksa pulang dengan tangan kosong atas kekalahan tersebut .


ATM juga tewas di tangan Kuala Lumpur dengan jaringan dua - satu . Manakala JDT seri dengan Negeri Sembilan satu sama. Dah nampak peluang Negeri sembilan untuk beraksi di Piala Malaysia semakin cerah .


KEPUTUSAN LIGA PERDANA MALAYSIA 14 APRIL 2017 !


Sabah juga menang 2-1 keatas kuatan fa . suntikan semangat baru di tonjolkan oleh Sabah dalam perlawanan semalam .Uitm fc pula mengejutkan skuad Irfan Bakti dengan kemenangan besar. 4 gol berjaya di hasilkan oleh Uitm fc ketika berdepan dengan Terengganu semalam .

Yang terakhir, PKNP FC terus menurunkan aksi cemerlang mereka apabila menang 2-1 keatas PDRM . Rentetan kemenangan PKNP ini menjadikan pasukan ini berkongsi mata dengan terengganu dalam liga perdana 2017 .

Hasil dari keputusan yang di catatkan semalam , Negeri Sembilan terus mendahului liga dengan 26 mata manakala PKNP FC dan Terengganu mengikut rapat negeri sembilan dengan 21 mata. sementara itu , di tangga kecorot liga perdana, Perlis dan Mifa masih bergelut untuk keluar dari zon penyingkiran. 

Tetapi saingan ke Liga Fam masih terbuka di mana , mana-mana pasukan mampu di singkirkan jika terlepas mata dalam perlawanan-perlawanan seterusnya . itu sahaja laporan KEPUTUSAN LIGA PERDANA MALAYSIA 14 APRIL 2017 !

Sekian .

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama