4 Kelemahan Iraq U23 Beri Kelebihan Untuk Indonesia U23

4 Kelemahan Iraq U23 Beri Kelebihan Untuk Indonesia U23. Malam ini akan menjadi malam penting buat skuad indonesia apabila mereka bakal menentang pasukan Iraq u23 bagi penentuan tempat ketiga dan keempat kejohanan afc u23.


Jika mendapat kedudukan ketiga, maka indonesia layak ke Olimpik Paris 2024. Jika tidak, mereka perlu melalui perlawanan playoff menentang pasukan Gunie dari Konfederasi Afrika.


Jadi Aku nak kongsikan 4 kelamahan Iraq yang boleh ditake note oleh pasukan Indonesia u23 supaya boleh mengalahkan pasukan tersebut.


Perkara ini ditulis sendiri oleh media Iraq yang menyenaraikan kekurangan pasukan mereka menjelang pertemuan dengan indonesia malam ini.


4 Kelemahan Iraq U23 Beri Kelebihan Untuk Indonesia U23




4 Kelemahan Iraq U23 Beri Kelebihan Untuk Indonesia U23


1. Pertahanan kurang mantap


Iraq tewas 0-2 kepada Jepun pada separuh akhir Piala Asia B-23 2024 Kekurangan pertahanan yang mantap disyaki menjadi punca.


Gandingan dua pertahanan tengah iaitu Zaid Tahseen dan Youssef Al Imam ternyata tidak mampu membendung serangan pasukan muda Samurai Blue. Ini membolehkan Jepun menjaringkan dua gol pada separuh masa pertama.


Keadaan ini boleh dieksploitasi oleh Pasukan Kebangsaan Indonesia B-23 berikutan kembalinya Rafael Struick di barisan hadapan. Kehadiran Struick mampu meningkatkan kuasa impak pasukan Garuda Muda.


2. Transition Permainan yang Perlahan


Peralihan yang tidak berkesan menyukarkan Iraq untuk melarikan diri daripada tekanan terhadap Jepun. Situasi ini memberi Jepun kebebasan untuk membetulkan permainan.


Proses membina serangan daripada hantaran rata dianggap tidak berjaya, jadi pemain Iraq bergantung kepada hantaran lebar. Walau bagaimanapun, ini juga tidak membuahkan hasil yang positif.


Bagi Indonesia, kelemahan ini boleh dieksploitasi. Watak serangan balas pantas ditambah hantaran tepat boleh menjadi cara Indonesia mencuri peluang.


3. Ali Jassim Diikat Erat


Penyerang utama U-23 Iraq, Ali Jassim, diikat rapat oleh pemain Jepun pada separuh akhir. Akibatnya, pemain berusia 20 tahun itu mengalami kesukaran mencari ruang menembak.


Ali Jasim telah menjaringkan tiga gol dari sepakan penalti. Pemain yang menjadi pemain tetap untuk pasukan senior itu juga menjaringkan lapan pukulan ke sasaran dan merupakan yang paling banyak dalam pertandingan itu.


'Mengikat' Ali Jassim sekali lagi adalah langkah tepat untuk mengurangkan peluang Iraq menjaringkan gol. Peranan barisan pertahanan Indonesia menjadi kebimbangan dalam kes ini.


4. Krisis Barisan Hadapan


Iraq B-23 kini berdepan masalah besar kerana penyerang mereka, Salem Ahmed, dilaporkan cedera. Pengebom berusia 22 tahun itu ditarik balik pada minit ke-33 menentang Jepun.


Suka atau tidak, Iraq dijangka menurunkan pemain lain. Ini juga bermakna kuasa tempur Iraq diramalkan akan berkurangan.


Keadaan ini boleh menjadi peluang kepada Indonesia untuk menyerang sepenuhnya pertahanan Iraq. Peranan barisan hadapan adalah kunci untuk menembusi gawang Iraq.


Penutup


Semoga malam ini akan menjadi malam sejarah buat pasukan Indonesia U23 dan juga sejarah bola sepak Asia Tenggara. Semoga berjaya Indonesia!

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama