Pemain Muda Brazil Kalahkan England

 Pemain sensasi remaja baharu Brazil, Endrick meledak lewat untuk mengutuk England yang tewas dalam perlawanan persahabatan yang buruk di Wembley.


Perlawanan kelihatan semakin seri sebelum Vinicius Jr meledak gol, pemain gantian berusia 17 tahun itu pergi dengan penyudah mudah dari jarak dekat walaupun penjaga gol England, Jordan Pickford menyelamatkannya ketika berbaki 10 minit.


Ia menutup malam yang tidak memuaskan untuk England. Pertahanan mereka, khususnya Harry Maguire, kelihatan lemah apabila kehilangan kapten Kyle Walker akibat kecederaan hamstring awal-awal lagi.


Pemain Muda Brazil Kalahkan England



Pengurus England, Gareth Southgate memberikan penampilan sulung kepada pemain Newcastle United, Anthony Gordon dari awal, manakala pemain pertahanan Aston Villa, Ezri Konsa dan pemain tengah muda Manchester United, Kobbie Mainoo memenangi penampilan pertama mereka sebagai pemain gantian.


Kualiti permainan dicerminkan dalam sifat eksperimen kedua-dua pasukan, dengan Brazil mempunyai peluang yang lebih baik pada separuh masa pertama. Ollie Watkins menyerlah dari jarak dekat dengan peluang terbaik England manakala Raphinha mensia-siakan peluang terbesar Brazil apabila dia tersasar susulan hantaran buruk Maguire.


Pemain bintang England, Jude Bellingham telah menjalani rawatan fizikal yang berat sepanjang masa sehingga dia digantikan, sebelum Endrick menghantar kontinjen besar penyokong Brazil ke perayaan liar dengan pemenangnya.


Ia adalah kekalahan pertama England di Wembley dalam 21 perlawanan, sejak mereka dikalahkan oleh Denmark dalam Liga Negara-Negara UEFA pada Oktober 2020.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama