Sabah tewas di tangan Macarthur

Keputusan yang mengecewakan apabila pasukan Sabah tewas di tangan Macarthur dalam perlawanan semi final zonal AFC Cup 2023 semalam. 

Pasukan bimbingan Ong Kim Swee dikalahkan tuan rumah dengan jarinagn 3-0 dan menyebabkan pasukan Sabah tersingkir dari kejohanan afc 2023.

Sabah tewas di tangan Macarthur



Macarthur fc akan melangkah ke final Zon Asean selepas ini. 

Punca Sabah tewas di tangan Macarthur adalah kerana kekurangan perlawanan kompetetif selepas liga super berhenti rehat sejak dua bulan yang lalu. Ia menyukarkan aksi sabah di peringkat ini.

Highlight Macarthur vs Sabah

Secara kesuluruhan, pasukan Macarthur mendominasi perlawanan penting ini dan mereka membuka jaringan pada minit ke 40 sebelum rehat babak pertama.

Gol itu dijaringkan oleh Ulises Davila yang juga merupakan bekas pemain Chelsea.

Ketika mahu bangkit di babak kedua, pasukan Sabah menerima tamparan hebat apabila pasukan lawan berjaya menjaringkan gol seawal 25 saat prtama separuh masa kedua.


Drew pemain Macarthur berjaya melepaskan diri dari kawalan daniel ting lalu merebat kemas menewaskan Khairul Fahmi menjadikan kedudukan 2-0. GOL KEDUA pantas ini menjadi asbab Sabah tewas di tangan Macarthur.

Sabah cuba bangkit namun gagal menjaringkan sebarang gol penyamaan di seapruh masa kedua. manakala Macarthur pula menjaringkan gol tambahan pada minit ke 80 permainan.

Keputusan akhir, Macarthur 3-0 Sabah. 

Statistik MACARTHUR VS SABAH 

Statistik perlawanan menyaksikan pasukan Sabah melakukan lebih banyak percubaan ke gawang lawan dengan 11 percubaan. namun tiiada satu pun yang on target. Manakala pasukan Macarthur pula berjaya melakukan 9 percubaan dan menghasilkan 5 percubaan on target.


Ball possession juga dimenangi oleh Macarthur dengan 61% manakala sabah hanya 39% sahaja.


Macarthur juga mendominasi pass accuracy dengan 80% manakalah sabah dengan 76% sepanjang perlawanan.


Hasil daripada perlawanan ini, pasukan Sabah tersingkir dari AFC Cup 2023.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama