Malaysia mudah benam Brunei aksi pertama BATC 2024

 Malaysia mudah benam Brunei aksi pertama BATC 2024. Malaysia selaku tuan rumah mudah mengalahkan pasukan pertama, Brunei dalam aksi Badminton ASIA team championship.


Skuad negara diketuai oleh NG tze Yong membelasah brunei dengan mata 5-0. Dalam perlawanan pertama, Ng Tze Yong menang keatas Kan Kah Kit dengan keputusan 21-7 21-11.


Malaysia mudah benam Brunei aksi pertama BATC 2024



Perlawanan kedua pula melibatkan Leong Jun Hao yang mengalahkan Marhanif Ali dengan mata 21-5 21-6 menjadikan Malaysia mendahului dengan 2 mata.


Perlawanan ketiga pula bersambung dengan pemain muda negara Eogene Ewe yang bermain baik dengan mengalahkan pemain brunei, Mattew Minggat. Eogene menang dengan keputusan 21-8 21-4.


Bersambung dengan beregu pula, skuad bergu muda negara Choong Hon Jian-Haikal Nazri berkeyakininan mengalah pasangan bregu lelaki Brunei, Maryanif Ali-Haziq Roze dengan keputusan 21-5 21-12.


Perlawanan terakhir melibatkan pemain berpengalaman Goh Sze Fei-Izzuddin Rumsani. Mereka berjaya mengalahkan pemain Mattew Minggat-Iqbal Asyraf dengan keputusan 21-9 21-7.


Esok petang skuad Malaysia akan menentang pasukan Kazakhstan bagi perlawanan kedua peringakt kumpulan



Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama