Luahan hati pemain Kedah kerana gaji tertunggak.

Sejak dua tiga menjak ni, pasukan Kedah Darul Aman FC menjadi tumpuan brikutan masalah gaji yang masih belum selesai. Bahkan ramai pemain masih buntu menantikan gaji mereka. 


menurut sumber harian metro ada pemain yang berkata pihak bank menelefon mereka setiap hari bagi meminta mereka menjelaskan hutang mereka. Ia sedikit sebanyak memberi tekanan kepada pemain-pemain kelab berkenaan.


Luahan hati pemain Kedah kerana gaji tertunggak.



sumber berkata; 'Bank telefon hampir setiap hari, macam mana kami nak bayar gaji belum dapat."


"Bank telefon hampir setiap hari, macam mana kami nak bayar gaji belum dapat. Kami hanya boleh kata tarikh tertentu kepada bank seperti mana mereka memberi janji kepada kami untuk selesaikan bayaran tertunggak itu.



"Bank ada tempoh bayaran perlu kita selesaikan, kalau tidak nanti bank akan bagi notis dan sebagainya tapi kami nak bayar macam mana kalau kami sendiri tiada duit untuk menyelesaikannya.


"Malah ada di antara kami juga terpaksa kerana tiada pilihan menggunakan wang simpanan peribadi untuk menyelesaikan tunggakan bagi mengelak terjadi sesuatu yang lain pula nanti," kata


"Isu tak dapat gaji ini memang memberi kesan, macam mana kami nak bagi keluarga kami makan. Saya pun sama macam orang lain, bank sentiasa 'call' meminta untuk selesaikan tunggakan yang ada dengan pihak mereka," kata.


Pemain bawah 23 tahun (B-23) turut sama menghhadapi masalah yang sama. 


"Kami pun belum dapat apa-apa 'update' terkini dari pihak pengurusan. Dulu CEO ada cakap berkenaan gaji, dia hanya sentuh pasukan Liga Super dan Piala Presiden tapi B-23 dia tak sentuh langsung sedangan kami pun tak dapat bayaran lagi.


"Kami pun empat bulan tak terima gaji itu memang memberi kesan sangat besar. Malah ada di antara kami pun terima panggilan dari bank. Kalau gaji dibayar mengikut masa, kita boleh selesaikan komitmen itu," kata sumber.


petikan ini bersumberkan laporan yang dimuat naik oleh harian metro. 

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama