Vietnam hampir cipta kejutan, Jepun masih tenang tewaskan mereka

Jepun menang mengalahkan pasukan Vietnam dengan jaringan 4-2 dalam perlawanan pertama kumpulan D sebentar tadi. Walaupun vietnam bermain baik dan sempat mendahului pada minit ke 33 namun pertahanan mereka tidak dapat menahan asakan pemain jepun.


Vietnam hampir cipta kejutan, Jepun masih tenang tewaskan mereka




Highlight Jepun vs Vietnam

Gol pertama di jaringkan oleh Minamino pada minit ke 11 dan kemudian nguyen dinh bac berjaya menyamakan kedudukan pada minit ke 16.


vietnam mendahului pada minit ke 33 menerusi tuan hai. sebelum rehat separuh masa pertama, minamino berjya merapatkan kedudukan menjadi 2-2. 


waktu kecederaan pula, Jepun berjaya mendahului menerusi pemain keito nakamura. 


bersambung babak kedua. kedua-dua pasukan saling bertukar serangan tetapi hanya mendapat gol kepada jepun pada minit ke 85 menerusi ayase ueda. 


Keputusan akhir Jepun 4-2 Vietnam.


Statistik perlawanan jepun vs vietnam


Pasukan Vietnam hampir mencipta kejutan pada awal permainan namun tersungkur ketika hampir tamat perlawanan.


Jepun melakukan 15 percubaan dan hanya 7 on target. Manakala vietnam hanya membuat percubaan sebanyak 6 kali dan on target sebanyak 3 kali. dua menghasilkan gol satu tak menghasilkan gol.


Vietnam hampir cipta kejutan, Jepun masih tenang tewaskan mereka

Possession ball pula di menangi oleh jepun dengan hanya 59% dan vietnam juga mempunyai pengawalan bola yang baik dengan 41%.


Pass accuracy jepun sebanyak 86% manakala untuk vietnam sebanyak 81%. agak tinggi bagi vietnam yang hanya bermain di Asia tenggara untuk membuat pass accuracy setinggi itu.


Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama