Tak Mustahil Sekat Korea Selatan - Dion Cools

 Menjelang pertemuan penting menentang pasukan Korea selatan malam ini, pemain pertahanan Malaysia, dion cools menyifatkan tiada apa yang mustahil untuk mengekang pasukan korea selatan malam ini.


Cools yang pernah beraksi di luar negara dan pernah melawan Manchester United merupakan pemain penting dalam perlawanan ini untuk merantai penyerang Tottenham , Son Heung Min.


Tak Mustahil Sekat Korea Selatan - Dion Cools



Pemain Buriram itu berkata "Kita tahu kekuatan dan kualiti pemain mereka tetapi sukan ini babitkan 11 lawan 11 di atas padang.


"Bola sepak berkaitan kerjasama, dan jika kita mampu berikan sebaiknya dan bekerjasama, tidak mustahil kita mampu bertahan dan mengekang mereka," katanya y


Pemain pertahanan negara cools ini sudah merekodkan 18 pernampilannnya besama dengan skuad kebangsaan sejak dia pertama kali dia menyertai harimau malaya.


Bahkan ketika mula-mula dahulu pun, Dion cools masih berkelana di eropah dan bermain di liga no 1 mereka.

Cools juga pernah mengikat Wayne Rooney dalam satu aksi Piala Europa menentang pasukan Manchester united satu ketika dahulu. pengalaman ini penting dalam membaca gerakan pemain korea selatan yang rata-rata bermain di liga eropah.


Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama