Qatar menang perlawanan kedua, Pasukan Pertama layak ke pusingan seterusnya

Pasukan tuan rumah, Qatar teruskan rentak kemenangan apabila mengalahkan Tajikistan dengan jaringan 1-0 dalam perlawanan kedua kumpulan A Piala Asia 2023. Kemenangan ini menjadikan pasukan Qatar pasukan pertama yang layak ke pusingan seterusnya.



Qatar menang perlawanan kedua, Pasukan Pertama layak ke pusingan seterusnya


Highlight Tajikistan vs Qatar

Kemenangan Qatar terhasil daripada gol yang dijaringkan  Akram Afif pada minit ke 17.

Gol Akram terhasil selepas dia mendapat bola hantaran tepat AL MOEZ lalgu melakukan shop menewaskan penjaga gol Tajikistan. 

Dalam perlawanan ini juga kita lihat ada layangan kad merah kepada pemain amadoni kamolov iaitu pemain tajikistan pada minit ke 81.


Statistik Tajikistan vs Qataar


Selalu kami kemaskini statistik akan lihat banyak persamaan, cumanya kali ini ada kelainan sikit.


Qatar melakukan percubaan ke gawang tajikistan dengan 12 kali serangan tetapi hanya 6 sahaja yang tepat. manakala pasukan Tajikistan pula hanya melakukan percubaan 5 kali dan 3 kali sahaja yang tepat.


Qatar menang perlawanan kedua, Pasukan Pertama layak ke pusingan seterusnya


Possession ball juga dikuasai oleh pasukan Qatar dengan 60% perlawanan dikuasai oleh mereka. Manakala pasukan Tajikistan pula dengan 40% penguasaan bola.


Pass accuracy untuk qatar hanya 79% agak rendah bagi satu pasukan yang memenangi perlawanan. Manakal tajikistan juga agak teruk dengan pass accuracy sebanyak 64% sahaja.


Hasil daripada perlawanan ini, Qatar mendahului kumpulan A dengan 6 mata manakala pasukan Tajikistan di kedudukan ketiga dengan 1 mata sahaja.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama