Preview Indonesia vs Iraq Piala Asia 2023

Preview Indonesia vs Iraq Piala Asia 2023. Pasukan Garuda adalah pasukan kedua terbawah dalam kejohanan itu, hanya menduduki lima tempat di atas ranking ke-150 Hong Kong, China dalam ranking FIFA terkini, dengan lawan mereka yang akan datang hampir 80 tempat di atas mereka, tetapi Shin menegaskan pasukannya tidak mampu untuk hanya duduk dalam-dalam dan mempertahankan.


Preview Indonesia vs Iraq Piala Asia 2023



Shin tae yong berkata; “Terdapat jurang besar dalam kedudukan antara kami dan Iraq, keupayaan kami berbeza, dan semua orang tahu,” kata pakar taktik Korea itu.

 

“Tetapi kami masih pasukan muda; yang paling muda dalam kumpulan, tetapi kami mempunyai potensi besar. Kami membina bukan sahaja potensi kami, tetapi juga hasil kami. Tiada siapa yang tahu apa yang boleh berlaku esok.”

 

“Walaupun kami pasukan tercorot dalam kumpulan kami, jika hanya duduk dan bertahan, bola sepak Indonesia tidak akan berkembang. Kami mahu mengikuti trend bola sepak moden, kami mahu melakukan yang terbaik dalam membina dari belakang dan segala-galanya. Taktik kami akan menumpukan pada pembangunan bola sepak Indonesia, bukan hanya pada keputusan.


Indonesia berada di penghujung kekalahan dengan jaringan 5-1 menentang Iraq apabila kedua-dua pasukan kali terakhir bertemu pada November dalam Kelayakan Bersama Awal untuk Piala Dunia FIFA 2026 dan Piala Asia AFC™ Arab Saudi 2027, tetapi Shin menjangkakan pasukannya akan mempamerkan aksi cemerlang. pihak yang sama sekali berbeza di Stadium Ahmad bin Ali pada hari Isnin.

 

“Kami menentang Iraq di negara mereka sendiri dan keadaannya tidak baik untuk kami. Jadual itu sesuai dengan kami kerana Piala Dunia U17, kami mengambil perjalanan yang jauh dan tidak membuat persediaan dengan baik, tetapi kami menerima keputusan itu. Kami masih tidak mempunyai masa yang mencukupi untuk membuat persediaan kali ini, tetapi kami berada dalam kedudukan yang lebih baik sekarang dan anda boleh mengharapkan lebih daripada kami.”


Bagi ketua jurulatih Iraq, Jesus Casas, perlawanan pembukaan pasukan itu boleh diputuskan melalui butiran kecil menentang pasukan di mana dia melihat banyak persamaan dengannya.

 

“Semua perlawanan berbeza, kami bermain dua bulan lalu di Basra, tetapi suasana berbeza, ia lebih selesa untuk kami,” kata jurulatih Sepanyol itu.

“Esok adalah perlawanan berbeza kerana dalam kejohanan pendek terdapat banyak faktor; Apa yang diperlukan hanyalah penalti, kad merah, beberapa detik gementar, dan segala-galanya berubah.”

 

“Indonesia, seperti kami, adalah pasukan kebangsaan yang sedang berkembang, membawa pemain dari Eropah dan ia akan menjadi sukar. Kami mahu menang, tetapi ia tidak akan mudah. Indonesia akan mahu membalas dendam kekalahan terakhir mereka, jadi saya memberitahu pemain untuk fokus dan bermain pada 100%, jika tidak ia bukan perlawanan yang mudah untuk kami.”

kandungan imej

Dengan keraguan mengenai ketersediaan pemain pertahanan Saad Natiq untuk perlawanan pertama, Casas kekal fokus pada gambaran yang lebih besar, mengesahkan dia tidak ragu-ragu untuk merehatkan pemain jika ia membantunya bersedia untuk baki perlawanan.

 

“Terdapat banyak faktor untuk menentukan kesebelasan utama kami, ia bukan semua tentang dua perlawanan terakhir. Sudah tentu pemain yang bermain perlawanan persahabatan mempunyai lebih banyak peluang, tetapi ia bukan satu-satunya faktor penentu.”

 

“Dia boleh didapati, dia cedera selama 3-4 hari, dan kami perlu memikirkan keadaannya esok, kerana ia adalah kejohanan yang singkat dan satu kecederaan sekarang boleh bermakna kejohanannya berakhir, jadi kami perlu membuat keputusan.”

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama