Arab Saudi Balik Awal, Korea Selatan bergelut sebelum menang

Korea Selatan akhirnya layak ke pusingan suku akhir piala asia 2023 di Qatar selepas menang sepakan penalti 4-2 keatas pasukan Arab Saudi.


Pasukan yang dibimbing jurgen klinsmann itu walaubagaimanapun terpaksa berhempas pulas mendapatkan gol minit akhir untuk mengheret perlawanan ke sepakan penalti.


Arab Saudi Balik Awal, Korea Selatan bergelut sebelum menang




Arab Saudi membuka jaringan pertama mereka pada minit ke 46 menerusi Abdullah Radif. Manakala korea selatan hanya mendapat gol penyamaan pada minit ke 99 menerusi penyerang mereka Cho Gue Sung.


Barisan pemain yang mengambil penalti untuk arab saudi adalah Mohamed Kanno, Saud Abdul Hamid. Manakala sami al najei dan abdulrahman ghareeb gagal menghasilkan gol untuk arab saudi menerusi sepakan penalti tersebut.


4 wira yang menyalamatkan korea selatan adalah Son Heung Min, Kim Young gwon, Cho gue sung dan hwang hee chan.


keputusan akhir, arabsaudi 2-4 korea selatan.


Arab Saudi Balik Awal, Korea Selatan bergelut sebelum menang


Mancini yang hilang sebelum aksi sepakan penalti selesai tampil mohon maaf atas tindakannya dan menegaskan ia bukan mahu melanggar atau menafikan hak sesiapa sebaliknya mengganggap perlawanan itu sudah selesai.


Klinsman jurulatih korea selatan yang mendapat kritikan hebat dari penyokong korea selatan berkata; 


"Saya rasa kemenangan ini memberikan pasukan tenaga yang diperlukan," kata Klinsmann, 


"Ia memberi lebih semangat kepada pasukan. Ini adalah kumpulan pemain yang saya sangat suka bekerja kerana mereka mempunyai hati yang tinggi."



Arab Saudi Balik Awal, Korea Selatan bergelut sebelum menang



berlaku juga adegan tarik rambut oleh pemain ali albulayhi kepada son heung min ketika perlawanan berlangsung. Ali albulayhi yang lihat cuba memprovoke son ketika mengambil sepakan percuma. namun Son masih tersenyum melihat gelagat pemain arab saudi tanpa membalas.


tindakan balas Son itu mendapat pujian daripada netizen. 


Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama