JDT vs Terengganu, Pertembungan Hebat Final Piala Malaysia 2023

Final Piala Malaysia 2023 bakal menyaksikan pertembungan hebat antara dua pasukan terbaik tanah air, JDT dan Terengganu. Perlawanan yang berlangsung pada 8 Disember 2023 ini dijangka menyaksikan perlawanan yang sengit demi merebut Piala Malaysia berprestij. 


JDT vs Terengganu, Pertembungan Hebat Final Piala Malaysia 2023



Sebagai juara bertahan, JDT pastinya ingin mempertahankan kejuaraan yang sudah dipegang selama  tahun berturut-turut. Namun, Terengganu yang kini di bawah kendalian jurulatih berpengalaman, tomislav steinbrückner bakal memberikan tentangan sengit buat pasukan Darul Takzim itu.


Saksikan Siaran Langsung di Twitter dan Facebook


Bagi peminat bola sepak tanah air yang tidak mampu menyaksikan perlawanan final berprestij ini secara langsung di Stadium Nasional Bukit Jalil, jangan risau. Anda masih boleh menyaksikan siaran langsung perlawanan ini secara percuma di media sosial. 


Platform media sosial seperti Facebook dan Twitter bakal menyiarkan perlawanan ini secara langsung di halaman rasmi mereka. Justeru, pastikan anda mengikuti dan menekan butang peringatan di halaman Facebook dan Twitter FAM atau FMLLP demi tidak ketinggalan tayangan percuma ini.


 skuad JDT Mahu Kekal Rekod Cemerlang


JDT sememangnya antara pasukan paling berjaya di Malaysia sejak penubuhannya pada 1972. Namun, era kecemerlangan pasukan Southern Tigers ini bermula sejak musim 2012.


Bermula dengan kejuaraan Piala FA pada 2012, JDT kemudian mendominasi kejuaraan tempatan sejak itu merangkul 10 gelaran Liga Super dan 3 Piala Malaysia. Rekod memberangsangkan ini pastinya mahu dikekalkan oleh barisan pemain JDT yang diterajui Bergson.


Bergson yang menjaringkan 19 gol musim ini akan terus menjadi ancaman utama JDT. Bantuan daripada Forestieri dan Arif Aiman dijangka mampu menembusi benteng pertahanan Terengganu. 


Tekanan buat penyerang Muniz dan pemain kebangsaan, Hong Wan untuk menjaringkan gol dan mengekalkan rekod cemerlang ini pastinya sangat tinggi. Persoalannya mampukan barisan penyerang ini mengatasinya?


Terengganu Semangat Harimau Kembali Menyerang


Walaupun JDT dijulang sebagai pasukan pilihan untuk menang, ini tidak bermakna Terengganu akan mengalah dengan mudah. Pasukan yang lebih dikenali sebagai Sang Penyu menyasarkan kejuaraan kali kedua selepas 21 tahun.


Diterajui jurulatih berpengalaman, Troyes Henry yang pernah membimbing pasukan ke Piala Malaysia 2001, Terengganu pastinya mahu mengulangi kejayaan tersebut. Tambahan pula, barisan pemain muda yang dimiliki pasukan ini sedang menunjukkan prestasi membanggakan.


Pemain kebangsaan seperti Azam Azmi, Ubaidullah dan juga Liridon pastinya mahu mengakhiri musim dengan trofi besar ini. Kemampuan menarik perhatian jurulatih Kim Pan-Gon tentu mahu ditunjukkan buat pemain muda ini. 


Namun, cabaran buat Terengganu tetap sengit memandangkan JDT tidak terkalahkan di pentas akhir Piala Malaysia. Mampukah semangat harimau kembali mengaum dan menewaskan Southern Tigers?


Ramalan Keputusan


Walaupun kedua-dua pasukan sama-sama kuat, JDT diramalkan sebagai pemenang pada akhirnya. Ini berikutan pengalaman beraksi dalam perlawanan besar seumpama ini jelas menyebelahi pasukan darul Takzim itu.


Rekod cemerlang dan rentetan kemenangan yang berterusan di final Piala Malaysia sudah cukup membuktikan JDT mampu mengatasi tekanan perlawanan besar. Malah rentak permainan pemain import seperti Machado dan Bergson turut diramalkan sukar dikawal oleh barisan pertahanan Terengganu.


Namun, ini tidak bermakna perjalanan mudah buat JDT untuk menjuarai Piala Malaysia 2023. Terengganu diramalkan tetap akan memberi tentangan sengit sehingga wisel penamat. Semangat juang pasukan Laga tidak boleh dipandang enteng.


Pada akhrinya, peminat bolasepak Malaysia dijangka bakal menyaksikan pertembungan sengit dua pasukan terbaik tempatan untuk merebut Piala Malaysia 2023. Sama ada Terengganu mampu menamatkan rekod Juara bertahan ataupun sebaliknya, kita tunggu keputusan akhir 90 minit pada 1 Disember 2022.


Jangan lupa untuk menyaksikan siaran langsung perlawanan final yang berprestij ini secara percuma di Facebook dan Twitter FAM ataupun FMLLP. Pastikan anda tidak akan ketinggalan aksi saingan sengit JDT dan Terengganu demi trofi Piala Malaysia 2023.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama