Terengganu Comeback Selepas Ketinggalan 2 Gol

Terengganu memulakan kempen perlawanan keempat mereka dengan memberi gol awal kepada Stalliion FC. Namun bergitu mereka berjaya memenangi perlawanan ini dengan jaringan 3-2.



Terengganu Comeback Selepas Ketinggalan 2 Gol


Terengganu Comeback 

Gol pertama dijaringkan seawal minit ke 3 oleh Stallion Laguna FC menerusi pemain Junior Ngong Sam. Dia yang tidak dijaga dengan baik mudah mengelirukan pertahanan terengganu seterusnya berjaya menjaringkan gol.


Kemudian selang beberapa minit kemudian, Stallion mendapat gol kedua mereka menerusi pemain Griffin McDaniel . Dia membuat percubaan di luar kotak penalti dan berjaya menewaskan Suhaimi Husin.


Gol pertama untuk terengganu muncul selepas pemain stallion  Thomas Dacanay menjaringkan gol sendiri pada minit ke33 . pemain itu menanduk masuk bola sepakan percuma terengganu menewaskan rakan sepasukannya sendiri.


Bersambung babak kedua, kedua-dua pasukan saling bertukar serangan.


Gol kedua terengganu muncul pada minit ke 67 selepas sony norde berjaya memerangkap pertahanan stallion lalu membuat hantaran lintang dan di sambut oleh Ivan Mamut.


Kemudian gol ketiga dan gol kemenangan muncul pada minit ke 85 dan kali ini menerusi sony norde. Dia bijak mengalahkan pertahanan lawan menerusi gerakan satu lawan satu.


Dan dia berjaya membuat percubaan menerusi sudut sukar dan menewaskan penjaga gol lawan.


Keputusan akhir, Stallion Laguna 2- 3 Terengganu FC.

FULL HIGHLIGHT






Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama