Chelsea Ikat Arsenal dalam North London Derby

 Chelsea Ikat Arsenal dalam North London Derby. Arsenal melancarkan serangan balik lewat yang menakjubkan untuk memperoleh satu mata di Stamford Bridge ketika Chelsea melihat untuk menikmati kemenangan terbaik mereka di bawah pengurus Mauricio Pochettino.


Chelsea berada dalam kawalan penuh selepas Cole Palmer meletakkan mereka di hadapan dari sepakan penalti pada minit ke-15, dengan William Saliba dihukum kerana bola baling berikutan campur tangan pembantu pengadil video.


Chelsea Ikat Arsenal dalam North London Derby



Arsenal kelihatan pasti akan merosot kepada kekalahan pertama Liga Perdana musim ini apabila percubaan spekulatif Mykhailo Mudryk dari luar menyebabkan penjaga gol Arsenal David Raya terkandas dan terkeluar dari kedudukan tiga minit selepas rehat.


Arsenal ceroboh dan bergelut untuk mencipta apa-apa sehingga mereka diberi talian hayat berbaki 13 minit, Declan Rice menghantar hantaran buruk penjaga gol Chelsea Robert Sanchez kembali melepasinya ke gawang.


Dan, yang menakjubkan, mereka menyamakan kedudukan tujuh minit kemudian apabila pemain gantian Leandro Trossard membuat sumbangan pertama yang menentukan, mencuri masuk di tiang jauh untuk menjaringkan gol ketika Chelsea teragak-agak dalam menangani hantaran lintang Bukayo Saka.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama