Chelsea Cemerlang Kalahkan Burnley

 Bos Chelsea, Mauricio Pochettino telah mencabar Raheem Sterling untuk konsisten bermain dengan baik dan membuktikan Gareth Southgate tersilap untuk meninggalkannya daripada skuad England.


Sterling menguasai keempat-empat gol ketika The Blues meraih kemenangan selepas ketinggalan di Burnley.


Pemain veteran dengan 82 caps kali terakhir bermain untuk England pada Piala Dunia tahun lalu dan baru sahaja diketepikan daripada skuad keempat berturut-turut untuk perlawanan persahabatan dengan Australia dan kelayakan Euro 2024 menentang Itali.


Chelsea Cemerlang Kalahkan Burnley


“Saya rasa pemain yang mempunyai pengalaman tahu dia perlu beraksi dan untuk menunjukkan kepada pengurus pasukan kebangsaan dia tersilap dalam membuat keputusan,” kata Pochettino selepas Chelsea menjaringkan empat gol dalam perlawanan Liga Perdana buat kali pertama sejak April 2022.


"Hanya dengan persembahan dan menjaringkan gol sahaja dia akan menunjukkan dia layak pergi."


Kepahlawanan Sterling di Turf Moor hadir selepas penyerang Perancis berusia 18 tahun, Wilson Odobert menandakan permulaan Liga Perdana pertamanya dengan menewaskan Robert Sanchez untuk menghantar Burnley ke dalam kegembiraan.


Chelsea terputus-putus kerana mantra tetapi kembali pada tahap yang sama sebelum separuh masa pertama hasil jaringan sendiri.


Umpan silang oleh Sterling, kembali dalam kesebelasan utama selepas virus, mengenai lutut pemain pertahanan Belgium, Ameen Al-Dakhil dan melepasi James Trafford ke dalam jaring.


Chelsea, yang diilhamkan oleh Sterling, kemudian menjaringkan tiga gol dalam aksi separuh masa kedua yang kuat untuk mengambil mata.


Sterling - pemenang empat kali Liga Perdana - memenangi penalti selepas dikasari oleh pertahanan Brazil, Vitinho, yang membolehkan Cole Palmer menjaringkan gol pertamanya untuk The Blues sejak berpindah dari Manchester City.





Bekas pemain Manchester City itu kemudian menjaringkan gol ketiga pasukannya dengan penyudah anak panah selepas Conor Gallagher melihat lariannya.


Permainan dimulakan semula selepas gol Sterling sebelum pengadil Stuart Attwell menghentikan permainan kerana pemeriksaan oleh pembantu pengadil video (VAR) untuk potensi ofsaid masih diteruskan. Gol akhirnya dibiarkan berdiri.


Pemain gantian Nicolas Jackson mengesahkan mata dengan pusingan dan penyudah, dengan Sterling sekali lagi terlibat dalam perpindahan itu.


Setelah menang di Fulham pada hari Isnin, ia adalah kali pertama Chelsea memperoleh kemenangan berturut-turut di tempat lawan dalam Liga Perdana sejak Oktober 2022.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama