5 Fakta Menarik BG Pathum vs JDT

5 Fakta Menarik BG Pathum vs JDT. Menjelang pertemuan diantara gergasi bola sepak Thailand,, BG Pathum dengan pasukan JDT malam ini sudah pasti menimbulkan rasa ghairah dalam kalangan peminat bola sepak. Ia kerana perlawanan ini akan menguji kekuatan jaguh asia tenggara ini.


5 Fakta Menarik BG Pathum vs JDT


Dalam perlawanan pertama tempoh hari, JDT kalah 0-1 kepada kawasaki frontale manakala Bg pathum kalah 1-3 kepada Ulsan Hyundai. Pasukan manakah yang akan memenangi perlawanan hari ini? sama-sama kita saksikan.


5 Fakta Menarik BG Pathum vs JDT

Berikut kami kongsikan beberapa fakta menarik perlawanan bg pathum vs jdt malam ini.


1. Market value bagi pasukan JDT adalah sebanyak 9.93 juta Euro manakala pasukan BG Pathum hanyalah mempunyai nilai perpindahan 8.10 juta euro.


2. Purata umur untuk pemain JDT adalah 29 tahun keatas manakala pasukan BG Pathum memiliki skuad lebih muda dari JDT iaitu purata umur mereka adalah 27 tahun.


3. BG Pathum mempunyai 11 orang pemain yang bermain bersama skuad kebangsaan masing-masing. Manakala JDT mempunyai 15 orang pemain beraksi untuk skuad negara masing-masing.


4. JDT mempunyai 10 pemain import manakala BG Pathum hanya mempunyai 8 pemain impport.


5. Pemain paling bernilai untuk pasukan JDT adalah Jordi Amat yang berwarganegara Indonesia. Manakala untuk BG Pathum pula Igor Sergeev merupakan pemain bernilai mereka dari Uzbekistan.


Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama