Perancis Menang Keatas Ireland

 Harapan tipis Republik Ireland untuk melayakkan diri ke Euro 2024 semakin terjejas apabila Perancis kehabisan pemenang selesa di Parc des Princes.


Gol menakjubkan pemain tengah Real Madrid, Aurelien Tchouameni pada minit ke-19 meletakkan tuan rumah di hadapan pada masa rehat.


Pemain gantian, Marcus Thuram memastikan kemenangan di tempat sendiri pada awal separuh masa kedua apabila Perancis membuat lima kemenangan daripada lima.


Perancis Menang Keatas Ireland






Bagi Republik, bagaimanapun, ia adalah kekalahan ketiga dalam empat perlawanan, menjadikan mereka di tangga keempat dalam kumpulan.


Peluang pasukan Stephen Kenny untuk layak ke pusingan akhir musim panas akan datang di Jerman adalah terpencil, tetapi mereka mesti berkumpul semula dengan cepat dan melihat untuk menghidupkan semula kempen mereka di laman sendiri menentang Belanda pada hari Ahad.


Ketika Perancis melawat Dublin pada Mac, pasukan Didier Deschamps terlepas dengan kemenangan 1-0 setelah diletakkan di bawah tekanan hebat oleh pasukan Republik yang bersemangat, dengan penjaga gol Perancis, Mike Maignan dalam bentuk inspirasi.


Tetapi ia adalah cerita yang berbeza di ibu negara Perancis, dengan gol Thuram menghilangkan pedih dari permainan dan membuka jalan untuk separuh masa kedua yang selesa untuk Les Bleus.


Walaupun sedikit yang menjangkakan kemenangan Republik, kekalahan terbaru mereka menyebabkan mereka menghadapi tugas yang maha besar dalam usaha mereka untuk layak ke kejohanan buat kali pertama di bawah kendalian Kenny.


"Dari sudut pandangan kami, semuanya mengenai Ahad," Kenny, yang mengakui Perancis "terlalu baik", memberitahu RTE.


"Itulah objektif utama. Belanda menewaskan Greece malam ini bermakna jika kita menewaskan mereka pada hari Ahad kita semua berada di peringkat [Republik, Belanda dan Greece] berhubung dengan tempat kedua.


"Ia adalah perlawanan yang besar dan kami memerlukan kemenangan."

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama