Malaysia cemerlang walaupun seri dengan China

 Pasti sehingga ke hari ini, rakyat Malaysia masih berbual mengenai kecemerlangan skuad negara beraksi menentang pasukan China. Keputusan yang luar jangka membuatkan rakyat Malaysia bangga dengan prestasi pasukan negara.


Malaysia cemerlang walaupun seri dengan China


Dalam perlawanan tersebut, skuad negara berjaya mengikat pasukan Tembok Besar itu dengan keputusan satu sama. Gol tunggal kita dijaringkan oleh pemain Selangor FC, Faisal halim. Dia sempat buat Siuu dekat stadium tu tau.


Dalaam satu temu bual selepas perlawanan, faisal berkata;


"Alhamdulillah selepas saya digantung selama sebulan saya tidak beraksi tapi inilah rezeki Allah, coach Kim beri peluang kepada saya,"


"Ini bukan untuk saya, tapi untuk team saya dan untuk rakyat Malaysia. Saya berterima kasih kepada semua yang selalu support saya, yang selalu mendoakan untuk saya tapi game pada malam ini, inilah untuk rakyat Malaysia,"


"Saya harapkan perlawanan selepas ini kita lebih berjaya dan lebih garang untuk beraksi selepas ini, InsyaAllah. Terima Kasih."

Selesai sudah aksi perlawanan persahabatan antarabangsa kali ini. Kita akan jumpa lagi dibulan depan iaitu bulan oktober apabila kita bakal sertai Pesta Bola Merdeka 2023.


Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama