-->

Kawasaki Frontale Terlalu Kuat Untuk JDT

 Semalam, selesai perlawanan pembukaan ASIA CHAMPION LEAGUE 2023 yang melibatkan pasukan JDT dan juga Kawasaki frontale. Perlawanan berlangsung sengit namun ia memihak kepada gergasi jepun dengan kemenangan 1-0.

Pada minit ke 13, kawasaki frontale terlebih dhulu melancarkan serangan namun sepakan percuma yasuto wakizaka terkena palang. pada minit ke 17 pula, sepakan percuma juan muniz yang ditanduk oleh bergson tidak tepat ke gawang jepun itu.


Kawasaki Frontale Terlalu Kuat Untuk JDT



Seminit seblum masa pertama tama, kawasaki berjaya mendapatkan gol dan kali ini mereka mendapatkan gol menerusi Marcinho yang mendapat bola tandukan kebelakang tatsuki seko dan pertahanan JDT hanya menikmati gol tersebut tanpa berbuat apa-apa..

Bersambung separuh masa keddua, tiada tambahan jaringan. cuma ada beberapa percubaan dari JDt dan kawasaki untuk menambah gol. namun keputusan kekal JDT 0 - 1 Kawasaki Frontale.

Dalam perlawanan ini juga kita nampak nama seperti arif aiman dan beberapa pemain lain agak tenggelam dan hilang dari radar. berbanding ketika mereka beraksi dalam liga super yang mana mereka lembih mengancam.

Perlawanan acl seterusnya akan berlangsung pada bulan oktober nanti.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama