Sterling Bantu Chelsea Menang di Stamford Bridge

 Penyerang Raheem Sterling "100%" menumpukan pada menjaringkan gol kerana dua golnya membantu Chelsea melepasi Luton untuk mencatat kemenangan pertama Liga Perdana di bawah kendalian Mauricio Pochettino.


Pemain berusia 28 tahun itu menjaringkan dua gol dan membantu Nicolas Jackson pada hari Jumaat, dan mahu kembali "taksub" dengan bola sepak.


Sterling, yang telah memulakan kempen dalam prestasi cemerlang, berkata dia mahu menjadi penjaring terbanyak kelab musim ini.


Sterling Bantu Chelsea Menang di Stamford Bridge



“Ia adalah sasaran yang saya perlu letakkan sendiri [menjadi penjaring terbanyak Chelsea musim ini] – ia sesuatu yang saya tahu boleh saya lakukan,” katanya kepada Sky Sports selepas perlawanan.


Sterling menerima bola melebar di sebelah kanan dan melepasi tiga pemain sebelum merembat ke sudut bawah untuk membuka jaringan pada minit ke-17.


Pemain sayap England itu kemudian menggandakan kelebihan Chelsea pada minit ke-67 apabila dia menjaringkan gol dari jarak dekat daripada hantaran lintang Malo Gusto.


Sterling terlibat sekali lagi ketika Chelsea mendapat gol ketiga, menghantar hantaran silang rendah ke dalam kawasan untuk Jackson menjaringkan gol pertamanya untuk kelab itu.


Luton, yang masih mencari mata pertama musim ini sejak dinaikkan pangkat dari Kejuaraan, menyebabkan masalah Chelsea sepanjang permainan tetapi kualiti Blues menyaksikan mereka mengambil ketiga-tiga mata.



Chelsea, yang membuat penampilan sulung penuh kepada pemain mereka yang bernilai £100 juta, Moises Caicedo, akan gembira dengan kemenangan itu tetapi Pochettino akan tahu bahawa mereka mempunyai banyak perkara untuk diusahakan kerana mereka jauh daripada yang terbaik.


Perlawanan itu tidak berat sebelah seperti yang dicadangkan oleh garis skor, dan ia memerlukan penyelamatan yang baik daripada Robert Sanchez untuk menghentikan Luton menyamakan kedudukan apabila kedudukan 1-0.


Ben Chilwell sepatutnya menjadikan kedudukan 2-0 sebelum dua gol separuh masa kedua daripada Sterling dan Jackson, tetapi memilih untuk melakukan hantaran daripada merembat apabila melalui gol.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama