Kane Jaringkan dua gol menentang pasukan Augsburg

 Kapten England, Harry Kane menjaringkan dua gol pada penampilan sulungnya di Bundesliga di tempat sendiri untuk Bayern Munich ketika juara meneruskan permulaan kemenangan mereka ke musim liga.


Kane menjadi pemain Inggeris pertama yang menjaringkan gol dalam dua perlawanan Bundesliga pertamanya apabila dia menyempurnakan sepakan penalti di bahagian tengah sebelum separuh masa.



Kane Jaringkan dua gol menentang pasukan Augsburg


Bekas penyerang Tottenham itu melengkapkan kemenangan 3-1 selepas rehat dengan penyudah yang cantik dengan bahagian luar kakinya.


Pasukan Thomas Tuchel mendominasi penguasaan bola sepanjang masa.


"Perlawanan yang hebat hari ini," kata Kane dalam video di media sosial selepas itu. “Untuk menjaringkan dua gol di hadapan peminat anda adalah satu perasaan yang istimewa.


“Masih banyak peningkatan tetapi untuk memulakan musim dengan dua kemenangan adalah permulaan yang sangat hebat, jadi terima kasih atas sokongan seperti biasa.


"Anda tahu [saya] menghargai setiap seorang daripada anda di stadium menyanyikan nama saya, jadi nantikan minggu depan sekarang, pulih dengan baik dan mari kita teruskan."


Selepas permulaan yang hambar, Bayern melangkah masuk dan membuka jaringan apabila rembatan Leroy Sane mengenai tiang dan masuk keluar dari pertahanan Felix Uduokhai.


Pengadil Sascha Stegemann kemudian menghadiahkan penalti untuk bola baling Niklas Dorsch selepas dipanggil untuk memeriksa monitornya oleh Pembantu Pengadil Video, dengan Kane menukar sepakan penalti dengan mudah.


Selepas rehat Bayern kelihatan jauh lebih cerah, Sane melencongkan rembatan halus ke atas tiang, sebelum Alphonso Davies menemui Kane di sisi dan bebas di tengah untuk melonjakkan penyudah tenang ke gawang.


Pemain gantian, Dion Beljo terkial-kial untuk memberikan saguhati lewat untuk pasukan pelawat, manakala Kane mensia-siakan peluang untuk menyempurnakan hatrik apabila menanduk tersasar.


Bagaimanapun, dia kini telah menjaringkan gol dalam tujuh penampilan liga terakhirnya, bermula dari zamannya dalam Liga Perdana di Spurs.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama