Gabriel Jesus: Penyerang Arsenal terlepas permulaan musim Liga Perdana

 Penyerang Arsenal, Gabriel Jesus telah menjalani pembedahan kecil lutut dan akan terlepas permulaan musim Liga Perdana.


Jesus tidak bermain dalam kemenangan pramusim Rabu ke atas Monaco dan pengurus Mikel Arteta mengesahkan selepas itu bahawa penyerang Brazil itu akan dikeluarkan "selama beberapa minggu" selepas "sedikit prosedur".


Kecederaan pemain berusia 26 tahun itu berkait dengan masalah lutut yang dialaminya musim lalu, yang turut memerlukan pembedahan.


Gabriel Jesus: Penyerang Arsenal terlepas permulaan musim Liga Perdana



“Ia satu tamparan hebat kerana kami mengembalikannya ke tahap terbaiknya,” kata Arteta.


Bercakap selepas Arsenal menewaskan Monaco 6-5 menerusi penentuan sepakan penalti berikutan keputusan seri 1-1 di Stadium Emirates, bos Gunners itu berkata Jesus berasa sakit di lututnya sejak beberapa minggu lalu.


"Malangnya dia mempunyai sedikit prosedur pagi ini. Dia mengalami sedikit kerengsaan di bahagian lutut dan kami terpaksa menyelesaikannya. Ia bukan major tetapi dia akan diketepikan selama beberapa minggu saya rasa," kata Arteta.


"Kami terpaksa membuat keputusan dan yang terbaik adalah melindungi pemain dan mendapatkannya kembali secepat mungkin, jadi kami memutuskan untuk melakukannya."


Kecederaan Jesus berlaku empat hari sebelum Arsenal berdepan pemenang treble Manchester City dalam Perisai Komuniti dan 10 hari sebelum perlawanan pertama musim Liga Perdana menentang Nottingham Forest.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama