Berita perpindahan Moises Caicedo: Chelsea bersetuju dengan perjanjian £115 juta untuk pemain tengah Brighton

Chelsea telah bersetuju dengan perjanjian untuk menandatangani pemain tengah Brighton, Moises Caicedo dengan bayaran rekod Britain sebanyak £115m.


Liverpool bersetuju dengan perjanjian £111 juta untuk pemain Ecuador berusia 21 tahun itu pada hari Jumaat.


Tetapi pilihan Caicedo adalah Chelsea dan mereka akhirnya berjaya dengan bidaan selepas cadangan berturut-turut ditolak oleh Brighton pada musim panas ini.



Berita perpindahan Moises Caicedo: Chelsea b




Yuran itu bermakna Chelsea akan memecahkan rekod Britain sebanyak dua kali pada 2023, berikutan pembelian £107m pada Januari pemain tengah Argentina, Enzo Fernandez.


Caicedo, yang tersisih daripada skuad Brighton untuk kemenangan pembukaan musim di tempat sendiri menentang Luton Town, masih perlu menjalani pemeriksaan perubatan.


Difahamkan yuran permulaan ialah £100m, dengan separuh daripada bayaran tambahan dikatakan mudah dicapai, manakala Brighton juga telah merundingkan klausa penjualan.



Brighton telah menetapkan bayaran melebihi £100m untuk Caicedo pada musim panas ini dan berkata mereka merasakan tiada siapa yang akan mencapainya. Chelsea dipercayai telah membida £80 juta sebelum ini.


Dalam sidang akhbarnya sebelum perlawanan pembukaan musim Seagulls menentang Luton Town, pengurus Roberto de Zerbi berkata dia "sudah terlupa" tentang Caicedo, sambil menambah: "Kelab yang lebih besar boleh membeli pemain kami tetapi mereka tidak boleh membeli jiwa atau semangat kami. "


Caicedo menyertai Brighton dari kelab Ecuador, Independiente del Valle dengan harga £4 juta pada Februari 2021, walaupun dia tidak membuat penampilan sulung dalam Liga Perdana sehingga April 2022.


Dia meminta untuk meninggalkan Brighton pada jendela perpindahan Januari awal tahun ini dan Arsenal telah menolak beberapa tawaran untuk pemain tengah itu sebelum dia menandatangani kontrak baharu sehingga 2027 pada Mac.


Caicedo akan menjadi pemain kelapan Chelsea pada musim panas, selepas Axel Disasi, Christopher Nkunku, Nicolas Jackson, Lesley Ugochukwu, Angelo Gabriel, Robert Sanchez dan Diego Moreira.


Pengurus baharu Mauricio Pochettino telah ditugaskan untuk merombak skuad dan menambah baik dengan ketara apabila menduduki tempat ke-12 Liga Perdana musim lalu.


Mateo Kovacic, Edouard Mendy, Kalidou Koulibaly, N'Golo Kante, Mason Mount, Kai Havertz, Christian Pulisic, Ruben Loftus-Cheek, Ethan Ampadu, Pierre Emerick-Aubameyang, Abdul Rahman Baba dan bekas kapten Cesar Azpilicueta semuanya telah berlepas setakat ini. musim panas.


Chelsea membuka musim Liga Perdana mereka dengan keputusan seri 1-1 menentang Liverpool pada hari Ahad.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama