Ryan Giggs: Bekas bintang Utd dibebaskan daripada tuduhan bekas teman wanita

 Bekas pemain bola sepak Manchester United dan bekas pengurus Wales Ryan Giggs telah dibebaskan daripada dakwaan dia menyerang bekas teman wanitanya dan adik perempuannya.


Ia dibuat selepas pertuduhan ditarik balik oleh Crown Prosecution Service (CPS) pada perbicaraan di Mahkamah Crown Manchester.


Encik Giggs, 48, sentiasa menafikan serangan dan tingkah laku mengawal atau paksaan terhadap Kate Greville, 38, dan menyerang kakaknya Emma.


Ryan Giggs: Bekas bintang Utd dibebaskan daripada tuduhan bekas teman wanita





Hakim Hilary Manley mengarahkan bahawa dia tidak bersalah atas ketiga-tiga pertuduhan itu.


Perbicaraan semula sepatutnya bermula di Mahkamah Mahkota Manchester pada 31 Julai.


Juri gagal mencapai keputusan berikutan lebih 20 jam perbincangan selepas perbicaraan empat minggu pada Ogos tahun lalu.


Encik Giggs tidak berada di mahkamah pada hari Selasa kerana hakim telah bersetuju dia tidak perlu hadir.


'Terkorban'

Pendakwaraya Peter Wright KC memberitahu Mahkamah Mahkota Manchester bahawa CPS kini tidak meneruskan kes itu.


Dia berkata Kate Greville telah "menunjukkan keengganan" untuk memberikan keterangan dalam perbicaraan semula kerana memberikan keterangan pada yang pertama telah "mengambil nyawanya" ke atas dia dan kakaknya.


Ryan Giggs tidak menghadiri perbicaraan di Mahkamah Mahkota Manchester

Encik Wright berkata: "Ini bukan keputusan yang diambil mudah.


"Dalam kes ini, Cik Greville dan kakaknya Emma memberikan keterangan selama beberapa hari dalam kes apabila terdapat banyak media dan kepentingan awam, dan ia adalah yang terutama yang mengambil tol kepada mereka, khususnya Kate Greville."


Encik Wright berkata terdapat usaha "berlarutan" untuk mengetahui mengapa dia tidak mahu bekerjasama dengan perbicaraan kedua tetapi peguam pendakwa tidak fikir ia sesuai untuk mengeluarkan saman saksi untuk memaksanya memberikan keterangan buat kali kedua.


Beliau berkata tidak ada prospek pensabitan yang realistik pada kiraan satu tingkah laku paksaan dan mengawal, dan tidak lagi menjadi kepentingan awam untuk meneruskan pendakwaan atas tuduhan serangan lain ke atas Cik Greville dan kakaknya.


Beliau menambah: "Itulah keadaannya, kami secara rasmi tidak menawarkan bukti mengenai satu, dua dan tiga".

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama