Harvey Barnes: Newcastle menandatangani pemain sayap England dari Leicester City dengan harga £38m

 Newcastle United telah menandatangani pemain sayap England Harvey Barnes dari Leicester City dengan bayaran kira-kira £38m.


Pemain berusia 25 tahun itu, pernah dihadiri sekali oleh England, telah menandatangani kontrak lima tahun dengan Magpies.


Dia adalah pemain ketiga yang ditandatangani kelab pada musim panas berikutan kedatangan penyerang Yankuba Minteh dan pemain tengah antarabangsa Itali, Sandro Tonali.


Newcastle menandatangani pemain sayap England





“Saya fikir ia adalah impian penyerang untuk menyertai pasukan seperti ini,” kata Barnes.


"Saya gembira. Ia adalah kelab yang menakjubkan dan bagi saya ia adalah peluang besar untuk datang dan terlibat dalam pasukan yang berjaya yang melakukan perkara yang menarik, jadi saya benar-benar bersemangat untuk berada di sini."


Newcastle menduduki tempat keempat dalam Liga Perdana musim lalu dan pada 2023-24 akan bermain dalam Liga Juara-Juara buat kali pertama sejak 2003-04.


"Harvey adalah bakat menarik yang saya kagumi sejak sekian lama jadi saya gembira mengalu-alukannya ke Newcastle United," kata ketua jurulatih Newcastle Eddie Howe.


"Dia kuat, pantas dan sangat bagus dari segi teknikal, dan dia menunjukkan musim lalu khususnya bahawa dia mempunyai mata untuk gol dari posisi lebar."


Barnes adalah pemain terbaru yang meninggalkan The Foxes selepas tersingkir dari Liga Perdana.


Dia membuat 146 penampilan Liga Perdana untuk Leicester, menjaringkan 35 gol dan mencipta 25 bantuan.


Walaupun menjaringkan 13 gol liga pada 2022-23, dia tidak dapat menyelamatkan mereka daripada tercicir ke Kejuaraan.


Pemergiannya berlaku selepas James Maddison berpindah ke Tottenham dalam perjanjian £40 juta, manakala pemain tengah Youri Tielemans dan pemain pertahanan Caglar Soyuncu pergi secara percuma, masing-masing menyertai Aston Villa dan Atletico Madrid.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama