England memenangi Kejohanan Bawah 21 Eropah buat kali pertama dalam tempoh hampir 40 tahun

 England memenangi Kejohanan Bawah 21 Eropah buat kali pertama dalam tempoh hampir 40 tahun selepas penyelamatan penalti dramatik pada minit akhir oleh James Trafford memastikan Young Lions bertahan untuk menewaskan Sepanyol.


Trafford, yang akan menyertai Burnley dari Manchester City dalam perjanjian yang boleh bernilai sehingga £19m, menghalang sepakan rendah Abel Ruiz pada minit ke-99 selepas pemeriksaan VAR yang panjang.


England memenangi Kejohanan Bawah 21 Eropah buat kali pertama dalam tempoh hampir 40 tahun



Pemain berusia 20 tahun itu kemudian menghasilkan satu lagi perhentian cemerlang pada susulan sebelum dikerumuni oleh rakan sepasukannya.


Gol kemenangan datang dengan hampir sepakan terakhir separuh masa pertama apabila sepakan percuma Cole Palmer menepis rakan sepasukan Curtis Jones dan penjaga gol Arnau Tenas yang tersilap kaki untuk mencari sudut bawah.


Sepanyol, yang telah menjaringkan 13 gol dalam kejohanan itu, mempunyai gol Ruiz diketepikan kerana ofsaid selepas separuh masa, sebelum kepahlawanan lewat Trafford memastikan kemenangan England.


Kemenangan itu bermakna pasukan berbakat Lee Carsley adalah pasukan England ketiga yang memenangi pertandingan itu selepas sebelum ini menjulang trofi pada 1982 dan 1984.


Mereka juga pasukan pertama mencatat enam rekod bersih berturut-turut dalam sejarah kejohanan.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama