-->

Edwin van der Sar: Bekas penjaga gol Manchester United dan Ajax dalam rawatan rapi

 Bekas penjaga gol Manchester United dan Ajax Edwin van der Sar sedang dirawat dalam rawatan rapi selepas mengalami pendarahan di otaknya.


Lelaki berusia 52 tahun itu dilaporkan sedang dirawat di sebuah hospital di Croatia, di mana dia sedang bercuti.


Edwin van der Sar: Bekas penjaga gol Manchester United dan Ajax dalam rawatan rapi



Ajax berkata bekas pemain antarabangsa Belanda itu, yang memenangi 130 caps untuk negaranya, berada dalam "keadaan stabil".


"Semua orang di Ajax mendoakan agar Edwin cepat sembuh," tambah kelab Eredivisie itu. "Kami sedang memikirkan awak."


Van der Sar meletak jawatan sebagai ketua eksekutif Ajax pada Mei selepas pasukan itu menduduki tempat ketiga dalam liga Belanda dan gagal melayakkan diri ke Liga Juara-Juara buat kali pertama sejak 2009.


Dia bersara daripada bermain selepas meninggalkan United pada 2011 sebelum menyertai lembaga pengarah Ajax pada 2012, dan kemudian menjadi ketua eksekutif kelab itu pada 2016.


Van der Sar membuat 266 penampilan untuk Red Devils dan membantu mereka memenangi empat gelaran Liga Perdana dan Liga Juara-Juara 2008.


Dalam satu kenyataan, Manchester United berkata: "Menghantar semua cinta dan kekuatan kami kepada anda, Edwin."


Dia juga bermain dalam Liga Perdana untuk Fulham dan dalam Serie A untuk Juventus.


Bekas pertahanan United Rio Ferdinand menghantar sokongannya kepada rakan sepasukan lamanya, dengan tweet: "Ed seorang pejuang. Fikiran kami adalah bersama keluarga Van Der Sar!"


Fulham juga menghantar mesej sokongan, dengan tweet: "Semua orang di Fulham Football Club mendoakan agar Edwin cepat sembuh. Kami memikirkan anda."


Persatuan Pemain Bola Sepak Profesional menulis tweet: "Pemikiran semua orang di PFA adalah bersama Edwin dan keluarganya."

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama